پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

12 تیر 1398

جلسه کمیته بهداشت و درمان اربعین حسینی برگزار شد

جلسه کمیته بهداشت و درمان اربعین حسینی با حضور رئیس سازمان اورژانس کشور و سرکنسولگر ایران در عراق برگزار شد.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی الاربعین، جلسه کمیته بهداشت و درمان اربعین حسینی به ریاست دکتر کولیوند رئیس اورژانس کشور و با حضور میر مسعود حسینیان، سرکنسولگر ایران در کشور عراق، دکتر اسدی لاری، مدیرکل امور بین‌الملل وزارت بهداشت و نمایندگان مرکز مدیریت بیماری‌ها، مرکز سلامت محیط و کار در سازمان اورژانس کشور برگزار شد.

این جلسه باهدف برنامه‌ریزی اقدامات بهداشت و درمان در کشور عراق و مروری بر مفاد تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت بهداشت ایران و عراق برگزار شد.

در این جلسه در خصوص اعزام نیروهای متخصص بهداشت و درمان، دارو و تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، تجهیزات بهداشت محیط و لجستیک بهداشت و درمان به کشور عراق و استقرار درمانگاه‌های هلال‌احمر در مسیرهای بین‌شهری کشور عراق برنامه‌ریزی مقدماتی انجام گرفت.

همچنین مقرر شد به‌منظور پایش و مدیریت بیماری‌ها از کشورهای همسایه، ظرف یک هفته آینده، پروتکل مشترک معاونت بهداشتی و درمان تدوین‌شده و به‌منظور برنامه‌ریزی اجرایی در اختیار امور بین‌الملل وزارت بهداشت قرار گیرد.


گفتنی است اجرای این پروتکل، گامی بزرگ در پیشگیری از شیوع بیماری‌ها در کشور ایران در مراسم اربعین و بعد از مراسم را به همراه خواهد داشت.