جمعه 31 فروردین 1403

11 تیر 1398

فاز اول درمانگاه کربلا تا اربعین راه اندازی می‌شود

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر اعلام کرد: به دنبال سفر رئیس جمعیت هلال احمر به عراق و دیدارهای جداگانه با تولیت حرم مطهر امام حسین (ع) و رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات، توافقات لازم برای راه اندازی فاز اول درمانگاه کربلا تا اربعین انجام شد.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی الاربعین، محمد نصیری رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر در دیدار علی‌اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال‌احمر با حسن پلارک رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات، پروژه ساخت درمانگاه ۱۱ طبقه در جوار حرم حضرت ابالفضل العباس (ع) مورد بررسی قرار گرفت.

بنابر توافقات انجام‌شده کل این پروژه در ۱۸ ماه با مشارکت هلال‌احمر و ستاد بازسازی عتبات عالیات تکمیل و افتتاح خواهد شد.

وی تأکید کرد: طبق توافق با ستاد بازسازی عتبات عالیات، حداقل ۲ طبقه از این ساختمان برای ارائه خدمات درمانی به زائران در ایام اربعین ۹۸، تکمیل می‌شود.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر همچنین از توافق میان جمعیت و ستاد بازسازی عتبات عالیات در خصوص احداث مراکز درمانی در شهرهای کاظمین و سامرا نیز خبر داد و افزود: ارائه خدمات درمانی به زائران ایرانی در شهر کاظمین تاکنون در لابی یک هتل انجام می‌شد که با توجه به توافقات اولیه مبنی بر احداث مرکز درمانی هلال‌احمر در کاظمین، تیم‌های کارشناس تخصصی برای احداث این مرکز به عراق اعزام می‌شوند.

همچنین در شهر سامرا نیز یک ساختمان از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات برای ارائه خدمات درمانی در ایام اربعین در اختیار جمعیت هلال‌احمر ایران قرار می‌گیرد.

* دیدار با تولیت عتبه حسینی

به دنبال سفر علی‌اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال‌احمر به کشور عراق به‌منظور هماهنگی‌های بیشتر برای خدمات‌رسانی مناسب به زائران در اربعین حسینی، وی با شیخ عبدالمهدی تولیت حرم مطهر امام حسین (ع) دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار تولیت عتبه حسینی و نماینده آیت‌الله سیستانی در کربلا، ضمن قدردانی از خدمات جمعیت هلال‌احمر خصوصاً در ایام اربعین به زوار حرم مطهر امام حسین (ع) برای ادامه همکاری‌ها و تعاملات فی‌مابین اعلام آمادگی کرد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر نیز در این دیدار از همکاری نزدیک و صمیمانه تولیت و کارکنان عتبه حسینی برای ارائه خدمات مناسب درمانی به زائران تشکر و اظهار امیدواری کرد که در اربعین امسال نیز هیئت پزشکی جمعیت هلال‌احمر بتواند با توافقات انجام‌شده، توفیق بیشتری برای خدمت به زائران بارگاه ملکوتی امام حسین (ع) داشته باشد.