پنج شنبه 9 فروردین 1403

11 تیر 1398

ساخت حائل شیشه‌ای حرم حضرت زینب (س) در خوزستان

باهمت خیرین خوزستانی دیوار شیشه‌ای حاِئل بخش بانوان و آقایان حرم مطهر حضرت زینب (س) در آبادان ساخته می‌شود.


 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی الاربعین، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان با اعلام این خبر گفت: این دیوار شیشه‌ای محکم که تفکیک‌کننده خواهران و برادران زائر است به دست صنعتگران و هنرمندان توانمند داخلی در آبادان ساخته می‌شود.

حجت‌الاسلام سید محمود موسوی هزینه ساخت این دیوار شیشه‌ای را ۱.۵ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: هزینه ساخت این دیوار را خیران و نیکوکاران خوزستانی تقبل کرده‌اند.

وی گفت: ساخت این دیوار شیشه‌ای طبق قرارداد با تولیت آستانه حرم مطهر حضرت زینب (س) تا پایان سال جاری پایان و به زینبیه دمشق انتقال و در حرم آن حضرت نصب می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان با اشاره به اینکه کار تعمیرات و نوسازی حرم‌های مطهر حضرت رقیه (س) و حضرت زینب (س) که در جریان آتشباری وحشیانه تروریست‌های تکفیری آسیب دیدند به‌طور کامل توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان انجام‌شده است افزود: پیش‌تر این ستاد در ضریح‌های مطهر حضرت علی (ع)، امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل (ع) و امامین عسکریین (ع) در سامرا دیوار حائل شیشه‌ای نصب‌کرده است و در این کار تجارب خوبی در اختیار دارد.

ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان از محل هدایا و نذور مردمی ده‌ها پروژه عمرانی از جمله طلاکاری و نوسازی ایوان و گنبد حرم حضرت علی (ع) در نجف اشرف را انجام داده است.

هزینه تمامی این پروژه‌ها را بدون کمک دولتی و صرفاً از کمک‌ها و هدایای نقدی و غیرنقدی مردم متدین و ولایی خوزستان تأمین شده است.