جمعه 31 فروردین 1403

11 تیر 1398

سه میلیون زائر اربعینی از مرز مهران به کربلا مشرف می‌شوند

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه گفت: در مراسم اربعین حدود سه میلیون نفر (رفت‌وبرگشت) که از مرز مهران ایلام به کربلای معلای مشرف می‌شوند از استان کرمانشاه عبور می‌کنند.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی الاربعین، بهمن صحرایی رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه گفت: در مراسم اربعین حدود سه میلیون نفر (رفت‌وبرگشت) که از مرز مهران ایلام به کربلای معلای مشرف می‌شوند از استان کرمانشاه عبور می‌کنند که این از اهمیت موکب‌ها، سالن‌ها و موقعیت ارتباطی استان در این مراسم باشکوه خبر می‌دهد.

وی در جلسه شورای اداری شهرستان کرمانشاه در سرسرای اجتماعات فرمانداری؛ با ابراز امیدواری نسبت به بازگشایی مرز خسروی کرمانشاه برای عبور زوار اربعین گفت: در سال گذشته حدود ۴۰ درصد موکب‌های استان نسبت به سال ۹۶ افزایش یافت که این نشان از ارادت و اشتیاق مردم کرمانشاه به خدمت گذاری به ائمه اطهار و زوار امام حسین (ع) است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه در ادامه بابیان اینکه مردم کرمانشاه سال گذشته ۱۲ موکب نیز در کشور عراق برپا کردند، از کسانی که نیت برپایی موکب در سال جاری را دارند خواست برای گرفتن مجوز به ستاد عتبات و عالیات استان مراجعه و ثبت‌نام کنند.

وی بابیان اینکه مردم کرمانشاه در کمک به بازسازی عتبات عالیات جزء استان‌های برتر کشور هستند، افزود: با کمک نزولات مردم کرمانشاه فاز اول از سه فاز شبستان حضرت زینب (س) در حرم امام حسین (ع) که سهمیه مردم کرمانشاه است در حال ساخت‌وساز است که امیدواریم تا یک سال و نیم دیگر کار احداث آن به پایان برسد.

صحرایی در ادامه تأکید کرد: در بحث بازسازی عتبات عالیات ائمه اطهار (ع) در عراق حتی یک ریال هم از دولت‌های عراق و ایران گرفته نشده بلکه همه با کمک‌های مردمی ساخته می‌شود مردم به جوسازی‌ها و تبلیغات دشمنان توجه نکنند.