پنج شنبه 30 فروردین 1403

17 اردیبهشت 1398

سومین جلسه ستاد مرکزی اربعین با حضور ذوالفقاری برگزار شد /بررسی دستورالعمل مدیریت و ساماندهی زائرین اربعین حسینی سال ۹۸

سومین جلسه ستاد مرکزی اربعین حسینی با دستور کار تکمیل و نهایی نمودن دستورالعمل مدیریت و ساماندهی زائران اربعین حسینی ستاد مرکزی و ستادهای استانی در سال ۹۸ به ریاست ذوالفقاری رئیس ستاد مرکزی اربعین برگزار شد.


به گزارش الاربعین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ سومین جلسه ستاد مرکزی اربعین حسینی به ریاست ذوالفقاری رئیس ستاد مرکزی اربعین و جمالی نژاد معاون عمران، توسعه امور شهری و روستایی، حیدری دبیر ستاد اربعین و اعضای ستاد و استانداران استانهای معین با دستور کار بحث و تبادل نظر در خصوص موضوعات کلی دستورالعمل مدیریت و ساماندهی زائرین برگزار شد.
رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی بر لزوم تشکیل کمیته های متناظر ستاد مرکزی در استانها و راه اندازی ستادهای شهرستانی و استانی و تقویت آنها در جهت پرهیز از موازی کاری،برنامه ریزی، هماهنگی ، اجرا و نظارت بر اساس اصول و سیاستهای اجرایی ستاد مرکزی اربعین و ساماندهی مرزهای ورودی و خروجی زمینی و ایجاد هماهنگی بین دستگاه ها تاکیدکرد.
وی ضمن تاکید بر لزوم تعیین زمین ثابت در مرزهای داخل کشور برای استانهای معین گفت: در تلاش هستیم به تدریج استانهای معین را به گونه ای ساماندهی کنیم که به صورت مستقل امداد، غذا ، اسکان و به صورت کلی امور اجرایی را عهده دار شوند و به نوعی کار اجرایی دستگاه های ملی را  تعدیل کنیم.
ذوالفقاری در ادامه مستند سازی مراسم اربعین از طریق کمیته اطلاع رسانی و همچنین پیمایش و نظر سنجی از زائران حسینی با همکاری سازمانها و نهادهای مختلف و تکمیل زیرساخت ها را از موارد مورد اهمیت در دستورالعمل دانست و ابراز امیدواری کرد با اقدامات صورت گرفته و تشکیل ستادهای استانی شاهد برگزاری هر چه باشکوه تر این مراسم در اربعین ۹۸ باشیم./