شنبه 1 اردیبهشت 1403

27 بهمن 1397

دلداده مسیح(ع) از حسین(ع) می گوید

جمعی از عکاسان ، مستند سازان واصحاب رسانه به دعوت کمیته فرهنگی وآموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی وشبکه بین المللی هدهد در سالن اجتماعات بعثه مقام معظم رهبری درقم برای استماع دیدگاهها وتجارب خانم امیلی گرث ویت بانوی عکاس ومستند ساز مسیحی اهل انگلستان که در اربعین سالهای 2017 و2018با حضور در مراسم باشکوه اربعین حسینی به روایت این حرکت بزرگ پرداختند ، اجتماع کردند


به گزارش الاربعین در این مراسم باشکوه که اکثر شرکت کنندگان آن از جوانان از اصحاب قلم ورسانه وعکاسان بودند که تجارب اربعین را نیز با خود همراه داشتند با شوق وشور وصف ناشدنی در این جلسه شرکت نموده و بعد از استماع سخنرانی به طرح دیدگاهها ونظرات خود پرداختند .

مراسم با سخنرانی خانم گرث ویت درباره دلایل وچگونگی حضورشان در دو اربعین گذشته ، درمراسم اربعین آغاز شد واز عدم آشنایی وبی خبری جهان غرب با این مراسم وضرورت اهتمام بیشتر به ابعادمختلف آن با استفاده از همه ابزار های هنری ورسانه ای سخن گفتند وبه ویژه از اهتمام بیشتر زنان که جمعیت انبوه این مراسم را هستند ، خواستار شدند .

وی قصدش از این سفر را شناخت این مراسم وتولید مستندی در معرفی صلح آمیز بودن وابعادوالای این مراسم برای جهان بیان کرد وگفت در نظر دارم  با همکاری گروههای مختلفی شناختم بعد ازآن تحیروهیجان که لازمه سفر اول بود خارج شدم ، به تولید مستندی از این مراسم که اوج همکاری وهمراهی دوملت ایران وعراق هست ، اقدام  می کنم .

در ادامه ایشان به سوالات عکاسان ومستندسازان وخبرنگاران پاسخ دادند .

ودرباره امام حسین علیه السلام گفتند : امام حسین درب ایمان را به روی من گشودند وبا آنکه من به خداوند ایمان داشتم دیندار واقعی نبودم ام ایمانی به من داد که دینداریم تغییر کرد .

خانم گریت ویت درباره شباهت های امام حسین (علیه السلام ) وبا حضرت مسیح (علیه السلام ) گفتند ازنظرمن امام حسین (علیه السلام ) مسیح ثانی است .

وی گفت برنامه ام این است که بامستندها و تصاویر روایت درستی ازچهره وزندگی مسلمانان برای دنیای غرب ترسیم کنم تا بتوانم ذهنیتی که رسانه های غربی علیه مسلمانان ایجادکردند تغییر کند .

وی گفت با روی کار آمدن ترامپ در آمریکا وتبلیغاتی که علیه مسلملنان راه انداخت جرم وجنایت علیه مسلمانان 400درصد رشد داشته است که این امر نیازمند تلاش وکار همگان در جهت تنویر افکار عمومی است.

در پایان رئیس کمیته فرهنگی تابلوی زیبای زیارت اربعین که اثر خوشنویسی خانم ..از قم می باشد واز آثار برگزیده سومین سوگواره عبرات بوده است ، را به ایشان اهداء کردند .

همچنین انجمن خوشنویسی قم ونهادهای هنری مختلف نیز هدایایی از محصولات هنری را به خانم امیلی گرث ویث ، تقدیم کردند .

 

در حاشیه این نشست نمایشگاهی از آثار برگزیده عکاسان در سومین سوگواره عبرات به نمایش گذاشته شد که با ستقبال شرکت کنندگان مواجه گردید .