جمعه 10 فروردین 1403

17 بهمن 1397

از اعضای کمیته فرهنگی آموزشی اربعین حسینی استان سیستان و بلوچستان تقدیر شد

با حضور رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین، از اعضای کمیته فرهنگی آموزشی اربعین حسینی استان سیستان و بلوچستان طی جلسه ای تقدیر و تشکر به عمل آمد.


به گزارش خبرنگار الاربعین، با حضور رئیس کمیته فرهنگی و آوزشی ستاد مرکزی اربعین، طی جلسه ای از اعضای کمیته فرهنگی آموزشی اربعین حسینی استان سیستان و بلوچستان تقدیر و تشکر به عمل آمد.

در این جلسه ابتداء حجت الاسلام و المسلمین فقیهی مسئول کمیته فرهنگی آموزشی اربعین استان سیستان و بلوچستان، ضمن عرض تسلیت ایام فاطمیه سلام الله علیها و تبریک پیشاپیش به مناسبت دهه­ی مبارکه­ی فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خیرمقدمی خدمت حضار گرانقدر بویژه میهمان جلسه جناب حاج آقای دکتر احمدی داشتند.

ایشان هدف از تشکیل جلسه را تقدیر و تشکر از عزیزان مطرح کردند و سپس کارگروه­های کمیته فرهنگی آموزشی اربعین را بر شمردند و از مسئولین محترم کارگروه­ها دعوت کردند تا گزارشی مختصر ارائه دهند.

حجت الاسلام و المسلمین بزمانی مسئول کارگروه تبلیغ و نماز و قرآن و مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، بیان کردند: تعداد 23 نفر مبلّغ در عراق با کارگروه همکاری داشتند، مضافأ بر اینکه مبلغ یکصد میلیون ریال هم جهت پرداخت حق الزحمه به مبلغین محترم پاکستانی که از سوی جامعة المصطفی اعزام شده بودند، در اختیار اداره کل اوقاف و امور خیریه قرار دادند.

سپس سرکار خانم دکتر فاضلی گزارشی از فعالیت­های کارگروه بانوان ارائه دادند. ایشان ضمن تشکر از مسئول کمیته فرهنگی آموزشی اربعین استان اشاره کردند که تعداد 3 جلسه داشتند و همچنین بیان داشتند که کارگروه بانوان، همایشی تحت عنوان "از اربعین حسینی تا اربعین خمینی" را برگزار کردند که با استقبال خوب بانوان اربعینی مواجه شد .

جناب آقای سلطانی­نژاد مسئول کارگروه رسانه و فضای مجازی کمیته­ی فرهنگی آموزشی اربعین استان و معاون فرهنگی اداره کل ارشاد اسلامی استان، نیز گزارشی مختصر ارائه دادند. ایشان در ضمن سخنان خود و اینکه جلساتی با اعضای کارگروه داشته اند گفتند : ما تعداد 2,000 جلد قرآن با ترجمه اردو در بین زائرین پاکستانی توزیع کردیم .

حجت الاسلام و المسلمین مؤمنی مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان از رشد بسیار بالای زوار پاکستانی اربعین خبر داده و گفتند : گرچه زوار پاکستانی که از مسیر میرجاوه به عراق رفته­اند،  در طول امسال تعداد 700 هزار نفر بوده­اند. اما زائرینی که در ایام اربعین آمدند بیش از 60 هزار بودند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه افزودند : ما امسال تعداد 20 هزار جلد قرآن را بین زوار محترم پاکستانی و البته هنگام بازگشت به کشورشان توزیع نمودیم .

جناب آقای مرادی رئیس شورای هیئات مذهبی: بلحاظ اینکه زوار عزیز پاکستانی به شیرچای علاقه خاصی دارند، ما در ایام حضور زوار پاکستانی موکبی در محل زائرسرای امام رضا علیه السلام دائر کردیم و ظهر و شب به عزیزان شیرچای داده می شد .

جناب آقای جهانتیغ مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری نیز ضمن ابلاغ سلام معاون محترم امنیتی و انتظامی استانداری جناب آقای مرعشی نکاتی یادآور شدند از جمله اینکه نذورات مردمی باید ساماندهی شود تا بتوان از آنها در ایران و عراق استفاده بهینه کرد .

در پایان جناب حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمدی ضمن عرض تسلیت ایام فاطمیه و تبریک دهه مبارک فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تشکر از برگزار کننده جلسه گفتند : در ایام اربعین میهمانانی از کشورهای آمریکا، انگلستان، آلمان و چندین کشور دیگر داشتیم که در جمع زوار اربعین سخنرانی کردند که همه­ی آنها از اساتید دانشگاه، نخبگان، اصحاب رسانه و ... بودند .

بعنوان مثال رهبر علوی­های آلمان با ویلچر در مراسم اربعین شرکت کرده بود و وقتی به او گفته شد که شما چرا با این حال آمدید؟ در پاسخ گفته بود : من سال قبل از تلویزیون دیدم که یک نفر معلول، چهار دست و پا در مراسم پیاده روی اربعین شرکت کرده بود لذا خجالت کشیدم و آمدم .

ایشان در بخشی دیگر از سخنانشان گفتند : در جنوب و غرب کشور خودمان مذاهبی داریم که مسلمان نیستند، اما موکب امام حسین علیه السلام دارند. مثلا در قصر شیرین «اهل­حق» موکب داشتند و نظر رهبرشان را آورده بودند که او گفته بود: هرچه برای پسر علی کار کنید، جا دارد و انجام دهید .

احمدی بیان کرد : مقام معظم رهبری فرمودند: مراسم اربعین شبه اعجاز است و این توفیقی است که ما هم در جمع خدمت گذاران اباعبدالله علیه السلام هستیم.

مسئول محترم کمیته فرهنگی آموزشی اربعین کشور افزودند : ستاد اربعین در طول سال فعال است و تعطیل نکردیم و قرار شد استان­ها هم اینگونه باشند. خدمت رسانی به زوار اربعین باید مردمی باشد. همانطور که مقام معظم رهبری در سال 1394 پیامی برای تشکیل ستاد دادند و در آن فرمودند : با حفظ مردمی بودن مراسم اربعین، باید از تمام ظرفیت­های نظام استفاده کنیم. یعنی آماده کردن زیرساخت­ها، امنیت، هماهنگی و تسهیلات .

آقای دکتر احمدی در پایان گفتند : امسال در مجموع 16 میلیون وعده غذایی به زوار اربعین داده شده است که دولت هیچ کمکی نکرد و مردم با وجود مشکلات اقتصادی زیادی که داشتند، پای کار بودند . در پایان لوح تقدیر به همراه هدایائی به رسم یادبود، به شرکت کنندگان جلسه ، اهدا گردید .