جمعه 10 فروردین 1403

17 آذر 1397

اساس حرکت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در اربعین باید ترویج پیام‌ها و آرمان‌های امام خمینی(ره) باشد

جمعیت خاکستری اربعین امسال به بیش از 60 درصد رسیده است که باید به آن‌ها توجه داشته باشیم و از سوق یافتن آن‌ها به سمت جریان‌های انحرافی جلوگیری کنیم.


به گزارش الاربعین، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید احمدی در نشست تجلیل از فعالان مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در عرصه اربعین که در قرارگاه منتظران شهادت مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با اشاره به اینکه امسال با وجود کارشکنی‌های دشمنان و تصمیم‌گیری‌های ناپخته برخی داخلی‌ها اربعین با شکوه قابل توجهی برگزار شد، اظهار کرد: هر چند امسال بیش از دو میلیون زائر از ایران به عراق مشرف شدند که این آمار نسبت به سال گذشته 20 درصد کاهش داشته است اما پیش‌بینی‌ها کمتر از این آمارها بود.

وی با بیان اینکه تعداد تحصیل‌کرده‌ها و طبقه متوسط جامعه در اربعین امسال بیشتر بوده است، اضافه کرد: امسال سفر اربعین در روزهای آخر فشرده‌تر و زمان سفر کمتر شد چراکه قشر متوسط جامعه به کار خود متعهد هستند باید زودتر به کشور باز می‌گشتند.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین از افزایش آمار بانوان جمعیت زائران اربعین یاد کرد و گفت: در سفر اربعین حسینی با وجود نقاط قوت و فرصت‌ها با چالش‌هایی نیز روبرو هستیم که باید برای آن‌ها نیز چاره‌اندیشی لازم را داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه رهبر انقلاب اسلامی بیشتر به فعالیت‌های فرهنگی در اربعین حسینی تاکید داشتند، مطرح کرد: آمار امسال به روزانه یک و نیم میلیون پذیرایی در هر روز رسید که 900 موکب ایرانی فقط 10 درصد این سهم را به خود اختصاص داده‌اند و موضوع ایرانی‌کردن اربعین حسینی که توسط برخی مطرح می‌شود نادرست است.

احمدی با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در اربعین حسینی تصریح کرد: اتحاد مردم باید در اربعین حسینی به نمایش گذاشته شود؛ هر ساله برخی اقدامات برای اختلاف‌افکنی میان ایرانی‌ها و عراقی‌ها توسط دشمن دنبال می‌شود اما با تلاش نیروهای انقلابی در ایران و عراق از اثرگذاری این اقدامات جلوگیری کردیم.

وی خاطرنشان کرد: پرهیز از رویکردهای سیاسی خاص در اربعین حسینی مورد توجه قرار گرفته است اما اساس حرکت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در اربعین باید ترویج پیام‌ها و آرمان‌های امام خمینی(ره) باشد که این خط ثابت از رویکردهای متفاوت است؛ جمعیت خاکستری اربعین امسال به بیش از 60 درصد رسیده است که باید به آن‌ها توجه داشته باشیم و از سوق یافتن آن‌ها به سمت جریان‌های انحرافی جلوگیری کنیم.