جمعه 10 فروردین 1403

17 آذر 1397

آیین تکریم از مبلغین جهادی اربعین برگزار شد

آیین تکریم از مبلغین جهادی اربعین حسینی با حضور بیش از 300 مبلغ برگزار شد


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، آیین تکریم از مبلغین جهادی اربعین، روز پنجشنبه پانزدهم آذرماه در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین قمی، معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری بود که با بیان حضور چشمگیر زائران در اربعین اظهار داشت: این مراسم و افراد آن دارای ویژگی هایی هستند. یکی از این خصوصیات این بود که حضور این افراد برای حضور و بیعت و سلام دادن به امام شان بوده است.

معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه به برکت امام حسین(ع)، زیارت اربعین تاریخ ساز و تمدن ساز است عنوان کرد: در زمانی برای برگزاری اربعین نگران بودیم، ولی امروز دغدغه چگونه تحول زیارت در جهان هستیم.

وی بابیان اینکه نباید نگران بایکوت کردن اربعین بود افزود: خود اربعین به حدی توانمند است که کسی نمی تواند صدای آن را نشنود ومورد غفلت قرار دهد. امروز اربعین خود بزرگترین رسانه است و کسی نمی تواند با آن مقابله کند و اصلا بشر با این مغزش نمی تواند آن را هضم کند.

معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری بابیان اینکه در شرایط کنونی اربعین نیاز به تعریف جدید ازسوی مبلغین دارد، گفت: یکی از مسائلی که در آن باید سرمایه گذاری کرد درموضوع یادگیری یکی از زبانها بین المللی برای ترویج مکتب عاشورا است.

بر پایه این گزارش، از دیگر سخنرانان این همایش حجت الاسلام والمسلمین احمدی، رئیس کمیته فرهنگی آموزشی اربعین با بیان اینکه در اربعین امسال شاهد حضور باشکوه 2میلیون 40هزار نفر زائر در عراق بودیم اظهار داشت: امسال نقش مرجعیت و علما و رسانه ها برای تشویق مردم دراربعین بسیار چشم گیر بود وهمین سبب حضور حداکثری مردم شد.

رئیس کمیته فرهنگی آموزشی اربعین به مشکلات موجود در اربعین اشاره کرد و افزود: اگر قرار است در اربعین سالهای بعدی مشکل نداشته باشیم لازم است به موضوعاتی مانند انحرافات عقیدتی توجه کنیم. امسال شاهد موکب های ازسوی انجمن حجتیه بودیم.

وی اضافه کرد: مشکل دیگر فرقه گرایی و بحث عرب و عجم بود.این اتفاق در اربعین افتاد. باید از این موارد مواظبت کرد تا این مسائل اتفاق نیافتد. اما می توان با برگزاری موکب های مشترک جلوی این مسائل را گرفت. البته این کار باید تقویت شود.

سخنران دیگر این همایش حجت الاسلام استقامت بود که گزارشی از فعالیتها و آمارهای اربعین سال گذشته و سال جاری را ارائه کرد. در پایان نیز از سرگروه های مبلغین در محورهای مختلف اربعین حسینی هدایایی تقدیم شد.

گفتنی است بیش از 300 نفر از روحانیون در قالب مبلغین جهادی از طرف کمیته فرهنگی اربعین استان قم به اربعین حسینی اعزام شدند.