شنبه 1 اردیبهشت 1403

14 آذر 1397

رمز ماندگار مراسم اربعین در مردمی بودن آن است

رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: رمز ماندگار مراسم اربعین در مردمی بودن، به معنای واقعی آن است.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، حسین ذوالفقاری، عصر امروز در اختتامیه سومین همایش عبرات که در سالن همایش وزارت کشور برگزار شد با تجلیل از رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین گفت: حجت‌الاسلام احمدی در حوزه فرهنگی اربعین زحمات زیادی را متحمل می شوند.

وی افزود: اگر در یک تقسیم‌بندی نسبی بخواهیم اظهار نظر کنیم، بخش خدمات و زیرساختی و تسهیل در مراسم اربعین، مقدمه است، آنچه باید نتیجه بگیریم در حوزه فرهنگی و تبلیغی و جلوه‌های معنوی اربعین است.

رئیس ستاد مرکزی اربعین تصریح کرد:کار شما عزیزان که در برنامه‌های اربعین فعالیت می‌کنید بسیار ماندگار است.

وی یادآور شد: رمز ماندگار مراسم اربعین در مردمی بودن، به معنای واقعی آن است. وقتی صحبت از مردمی بودن می‌کنیم برخی تصور می‌کنند که نقش نهادهای عمومی و دولتی باید کنار گذاشته شود، در حالی که آن‌ها هم باید نقش خود را ایفا کنند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور تأکید کرد: اربعین یک فرهنگ مردمی است، یکی از دلایلی که می‌گویم هر کس در هر لباس اربعین شرکت می‌کند، تابلو سازمان نداریم، برخی این تابلو را به جان نخریدند، ما همه زیر یک پرچم هستیم. یک عنوان مشترک داریم و آن هم زوار خادم اباعبدالله الحسین (ع) است.

وی ادامه داد: تا زنده هستم نمی‌گذارم کسی از تابلو در اربعین استفاده کند، متأسفانه در اداره امور کشور با این موضوع مواجه هستیم، گاهی تعصبات سازمانی، باعث شده که حقایق را نبینیم، و حاضر نیستیم اشکالات سازمانی را بپذیریم همه اینها رخنه برای نفوذ اصلی است. فاصله داریم هر کار می کنیم با خواسته ها فردی هستیم و کلاه نمدی است، تا به فکر این نباشیم راهی برای آزادگی پیدا نمی کنیم. مراسم اربعین عشق است، مسیر فراز فرود دارد.