پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

28 آبان 1397

فعال شدن بانوان طلبه در حوزه پژوهش اربعین

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین در تهران گفت: طبق توافق به عمل آمده با حوزه علمیه خواهران، بانوان طلبه تهرانی در حوزه پژوهش اربعین فعال می‌شوند.


حجت‌الاسلام مسعود حاجی‌ابراهیمی در گفتگو با الاربعین، گفت: جلسه مشترک کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین در تهران با مدیران حوزه علمیه خواهران این استان، هفته گذشته برگزار و در خصوص برنامه‌های پژوهشی و آموزشی در حوزه اربعین بحث و تبادل نظر شد.

وی افزود: در این جلسه که حجت‌الاسلام سید محمدرضا آقامیری مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران، همچنین شماری از مدیران پژوهشی، فرهنگی، آموزشی و تبلیغی حوزه علمیه خواهران حضور داشتند بر فعالیت مشترک پژوهشی در حوزه اربعین تأکید شد.

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی  اربعین در تهران تصریح کرد: یکی از مصوبات کمیته فرهنگی اربعین استان در کارگروه خواهران، ورود بانوان طلبه در حوزه فرهنگی و پژوهشی و فعال شدن طلاب خواهر با محوریت و موضوع اربعین بود. این طرح می‌توانند به عنوان یک موضوع آموزشی و پژوهشی در حوزه علمیه مطرح شود تا کارهای تخصصی را طلاب انجام دهند.

وی یادآور شد: در جلسه کمیته فرهنگی اربعین تهران مصوب شد پس از انجام مراحل اداری و کاری، فراخوان مقالات علمی و پژوهشی از سوی حوزه علمیه خواهران اعلام شود تا بانوان طلبه بتوانند پس از شرکت در یک دوره آموزشی اقدامات پژوهشی را در حوزه اربعین انجام دهند.

حاجی‌ابراهیمی گفت: بر اساس تأکید مدیر حوزه‌های علمیه خواهران تهران، حوزه پژوهشی با موضوع اربعین در میان بانوان طلبه به صورت جدی پیگیری خواهد شد و کارگروه خواهران کمیته فرهنگی اربعین در تهران به صورت هفتگی فعالیت خود را دنبال خواهد کرد.