جمعه 10 فروردین 1403

16 آبان 1397

زیر سؤال رفتن عزت زائران در عراق در شأن نظام و انقلاب ما نیست

آیت‌الله نوری‌همدانی با انتقاد از دولت گفت: نباید کاری کنیم که ارزش پولی به‌ قدری کاهش یابد که عزت زائر ما در عراق زیر سؤال برود. این در شأن نظام و انقلاب نیست.


به گزارش الاربعین، حسین ذوالفقاری رئیس ستاد مرکزی اربعین در ادامه سفر خود به قم پیش از ظهر امروز به دیدار حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید رفت.

آیت‌الله نوری همدانی در دیدار رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: فعالیت شما در حوزه اربعین کار بسیار با فضیلت است و ثواب فراوان دارد و باید قدردان آن باشید و از آن به خوبی بهره‌ بگیرید. خدمت بزرگی به زائران می‌کنید که بسیار مهم است.

وی به مسئله اقتصادی اشاره کرد و گفت: افزون بر مدیریت صحیح در حوزه سیاسی، کار اقتصادی در اربعین هم مهم است؛ زیرا حضرت سیدالشهدا (ع) با قیام خود درس بزرگی به ما آموخت که متأسفانه از این اجتماع میلیونی در بخش‌های مختلف بهره گرفته نمی‌شود.

این مرجع تقلید تصریح کرد: با دولت عراق رایزنی‌های لازم صورت بگیرد تا در جهت مباحث فرهنگی و روشنگری مردم جهان در اجتماع میلیونی اربعین به خوبی بهره گرفته شود و مردم دنیا در اربعین راجع به مسائل و مشکلات مسلمانان جهان روشن شوند. اگر روشنگری لازم در اربعین به مردم داده شود افرادی همچون ترامپ دیگر نمی‌توانند برای ملت ایران خط و نشان بکشند.

آیت‌الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع کاهش ارزش پولی ملی اشاره کرد و گفت:نباید کاری کنیم که ارزش پولی به‌قدری کاهش یابد که عزت زائر ما در عراق زیر سؤال برود؛ چرا که این در شأن نظام و انقلاب ما نیست. امام حسین (ع) درس بزرگی را به ما آموخته است که از آن می‌توانیم در همه حوزه‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی استفاده کنیم.

این مرجع تقلید گفت: اربعین رزمایش بزرگی است که متأسفانه رسانه‌ها به‌درستی آن را نمایش ندادند. رسانه ملی نیز در این زمینه اقدام جدی نکرد، صدا و سیما در سایر حوزه‌ها همچون اطلاع‌رسانی از مشکلات مالی، اقتصادی و گرانی نیز در جامعه به خوبی اقدام نکرده است.