جمعه 31 فروردین 1403

15 آبان 1397

وزیر کشور: در طی 4 سال برگزاری مراسم اربعین در همه حوزه ها جهش داشتیم/ باید کاری کنیم که مردم عظمت کار اربعین را بدانند

دکتر رحمانی فضلی در جلسه ستاد مرکزی اربعین حسینی ضمن تقدیر از برگزاری باشکوه مراسم امسال تاکید کرد: باید کاری کنیم که مردم عظمت کار در برگزاری اربعین را بدانند.


به گزارش الاربعین به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ جلسه ستاد مرکزی اربعین پیش از ظهر امروز به ریاست دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور برگزار شد.
وزیر کشور در این جلسه ضمن تشکر از مسئولانی که در عرصه اربعین با انگیزه و دل و جان این موضوع را پیگیری کردند، گفت: در مقوله اربعین نتوانسته ایم آنطور که باید و شاید مجموعه اقدامات، عملیات و دوندگی ها و تلاشهایی که هم در داخل ایران و هم در کشور عراق انجام می شود، را منعکس کنیم.
وی افزود: دست اندرکاران حداقل یکی از ابعاد اربعین را می بینند؛ چرا که در آن بخش درگیر هستند. اما مردم بسیاری از ابعاد این موضوع را مطلع نمی شوند. لذا باید کاری کنیم که مردم عظمت کار را بدانند. از جمله اینکه فقط در 20 روز، بیش از دو میلیون نفر بین دو کشور جا به جا می شوند و همه خدمات اصلی مانند امنیت و کارهای کنسولی به خوبی انجام می شود. البته جز به لطف خداوند و توجه حضرت اباعبدا... علیه السلام نمی توانیم این کار بزرگ را به طور موثر انجام دهیم.
رحمانی فضلی با اشاره به اینکه امسال چهارمین سالی است که مراسم اربعین ساماندهی می شود، گفت: اگر به عقب برگردیم و از اول نگاه کنیم در همه حوزه ها جهش داشتیم. در حوزه های امنیت، زیرساخت، فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و دیگر عرصه ها، کارهای بزرگی انجام شد و در این چهار سال توفیقات خوبی کسب کردیم.
وی ادامه داد: باید کارها را در مسیری ببریم که همه مردم در شرایط عادی به سهولت به زیارت رفته و برگردند و همچنین در اربعین ضمن افزایش کیفی و کمی خدمات رسانی و پشتیبانی، در حوزه معنوی و اعتقادی و ارزشی کارهای بیشتری انجام دهیم.
رحمانی فضلی خاطر نشان کرد: می توانیم با پشتکار و بهبود زیرساختها، ظرف هر سال، امکان ارائه خدمت به  700 تا 800 هزار نفر زائر جدید اربعین را فراهم کنیم.
وزیر کشور تاکید کرد: سیل عظیم و جریان مردمی اربعین؛ لذت بخش، آرامش بخش و نشاط آفرین و خصوصاً احیا کننده اعتقادات و ارزشهای دینی است. همچنین این جریان وحدت آفرین است و دلها را به هم پیوند می دهد.
وی اضافه کرد: در شرایطی که بحران معنویت در جهان واقع شده است و بخش های وسیعی از جوامع، ارزشها و اصول اعتقادی را باور ندارد، در گوشه ای از دنیا در ایران و عراق به برکت امام حسین علیه السلام، جریانی شکل گرفته که همه قلبها را متوجه خود کرده است.
وزیر کشور خاطرنشان کرد: امسال بیش از 40 درصد افزایش عبور زوار خارجی از ایران را داشتیم. همچنین در داخل عتبات زوار خارجی از کشورهای اروپایی و آمریکایی بسیار زیاد شده بود که همه این افراد ناقل فرهنگ و واسطه انتقال اصول و ارزشها هستند.
وی ادامه داد: مردم دنیا در باطن خود، تشنه معنویت هستند و در تجربه تاریخی خود در جوامع مختلف، همه نوع فلسفه های حکومتی را دیده اند؛ نه سوسیالیسم و نه لیبرالیسم، نتوانسته است نیازهای انسان را پاسخ دهد. چرا که ذات انسان کمال طلب و به دنبال جاودانگی و کشف حقیقت است و خداوند متعال مرکز این حقیقت است و هرکسی به اندازه همت خود این مسیر را طی می کند. اما ما منادی این مسیر هستیم.