پنج شنبه 9 فروردین 1403

15 آبان 1397

بلوغ اجتماعی مردم، در اداره مراسم اربعین حسینی

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی در هم اندیشی مدیران ایرانی پیاده روی اربعین در کربلا گفت: یکی از مسائل قابل تامل و دقیقی که در این مراسم کم نظیر به چشم می آید، بلوغ اجتماعی مردم در اداره این مراسم است.


 به گزارش الاربعین از کربلای معلی، جلسه جمع بندی قرارگاه اربعین حسینی، عصر شنبه 12 آبان ماه 97 در محل کنسول گری جمهوری اسلامی ایران در کربلای معلی برگزار شد.

میرمسعود حسینیان سرکنسول ج ا ا در کربلا ضمن تشکر و قدردانی از زحمات تمامی کسانی که در راه ساماندهی و تسهیل زیارت اربعین، صادقانه تلاش کردند، به بررسی نقاط قوت و ضعف این مراسم باشکوه و کم نظیر سیاسی مذهبی پرداخت.
وی برخی از مشکلات به وجود آمده در این سفر را با توجه به آمار بالای شرکت کنندگان در راهپیمایی بزرگ اربعین طبیعی دانست و خاطر نشان کرد: ما باید از تجربه به وجود آمده در این مسیر استفاده کرده و با مشارکت با میزبان اصلی زوار اربعین، یعنی مردم با صفای کشور عراق همکاری و همراهی کنیم.

وی گفت: هر سال رابطه دو کشور جهت برگزاری این مراسم باشکوه با توجه به عشق و ارادت دوسویه به اباعبدالله الحسین (ع) عمیق تر می شود. 
وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: از هم اکنون باید برای اربعین سال آتی برنامه ریزی دقیق کنیم تا چند درصد مختصری از موانع که بر سر راه وجود دارد به حداقل ممکن برسد و همه مشکلات و کمبودها و حتی اتفاقات را حتی الامکان پیش بینی کنیم تا به فضل الهی شرمنده زوار نشویم. 

 

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی با اشاره به همکاری کم نظیر مردم دو کشور ایران و عراق در پذیرایی و اسکان زوار میلیونی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در اربعین حسینی، این اتحاد و صمیمت را از کرامات امام حسین (ع) دانست و گفت: یکی از مسائل قابل تامل و دقیقی که در این مراسم کم نظیر به چشم می آید، بلوغ اجتماعی مردم در اداره این مراسم است.

وی افزود: همه ما باید قدردان زحمات و پذیرایی بی ادعای مردم عراق و عتبات عالیات باشیم که براستی میزبانانی کریم و سخی هستند.
وی افزود: یکی از مسائلی که در اربعین امسال باعث شد موکب داران غافلگیر شوند بارش باران شدید و ناگهانی بود اما این بارندگی هم سد راه خادمان مخلص اربعین حسینی نشد و در بازدید از مواکب، همه بدون استثنا این بارش را نعمت و آزمون الهی می دانستند و مجددا مواکب خود را سامان داده و به زوار خدمت رسانی کردند.
نماینده بعثه مقام معظم رهبری در کشورعراق در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: در بازدید از مواکب، تمامی مسئولین مواکب، شکرگزار خدا بودند که توفیق خدمت رسانی به زائران امام حسین(ع)  را به آنان عطا کرده و خواهان ابلاغ سلام و دیدار با مقام معظم رهبری بودند.

 

در  این جلسه مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در کشورعراق؛ مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات و ساماندهی مواکب؛ نماینده هلال احمر و هیات پزشکی؛ نماینده شهرداری تهران؛ نماینده شرکت شمسا؛ نماینده سازمان حج و زیارت، مسئول امنیت زوار و ...  حضور داشتند.