جمعه 10 فروردین 1403

14 آبان 1397

زمینه گسترش فعالیت موکب‌های ایرانی در کربلا فراهم می‌شود

فرماندار کربلا از ایجاد چند مکان در کربلا برای راه‌اندازی موکب‌های ایرانی خبر داد و گفت: آمادگی داریم امکانات مورد نیاز این موکب‌ها را تا جای ممکن فراهم کنیم.


به گزارش اربعین از سمنان، حسین منگوشی در گفتگو با خبرنگار اربعین، با بیان اینکه حضور زائران ایرانی در بین زائران سایر کشورهای اسلامی در کربلای معلی و پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) چشمگیر بود، اظهار داشت: در فرمانداری کربلا تلاش کرده‌ایم تا امکانات برای اسکان زائران به خصوص زائران ایرانی را فراهم کنیم و امیدواریم برای سال‌های آینده این امکانات افزایش یابد.

وی گفت: برای کمک به موکب‌های ایرانی نیز برنامه‌ریزی‌هایی شده و در سال جاری اقداماتی صورت گرفته است تا موکب‌های ایرانی نیز بتواند برای سایر زائران ارائه خدمات پذیرایی داشته باشند.

فرماندار کربلا افزود: ایرانی‌ها در کنار راه‌اندازی موکب‌ها و ایستگاه‌های بهداشتی و درمانی، به حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی زیارت اربعین هم توجه داشته‌اند و همایش‌هایی با حضور اساتید و کارشناسان دانشگاهی و حوزوی دو کشور و دیگر کشورهای اسلامی با موضوع‌های مورد نیاز در حوزه اربعین در کربلا برگزار کردند.

وی گفت: توافقنامه‌ای بین فرمانداری کربلا و کنسولگری ایران در کربلا در راستای ثبت مشخصات موکب‌های ایرانی فعال در ایام اربعین حسینی(ع) امضا شده است.

منگوشی ادامه داد: تلاش شده تا امور اداری برای این موکب‌هایی که ثبت شده تسهیل شود و ما آمادگی داریم امکانات مورد نیاز این موکب‌ها را تا جای ممکن فراهم و تأمین کنیم.

وی با بیان اینکه چند مکان در سطح شهر کربلا برای راه‌اندازی موکب‌های ایرانی در نظر گرفته شده که تجربه خوبی در راستای خدمت‌رسانی به زائران بوده است.

همکاری فرمانداری کربلا با شهرداری‌های ایران

فرماندار کربلا با اشاره به همکاری فرمانداری کربلا با مجموعه شهرداری تهران گفت: برای ایجاد و راه‌اندازی تأسیسات زیربنایی شهری و کمک به نظافت و بهداشت شهر کربلا در ایام اربعین اقدامات خوبی صورت گرفت و ما تلاش کرده‌ایم در این امر خیر با برادران ایرانی خود همکاری کنیم و اکنون شهرداری شهرهای دیگر نیز به مجموعه خدمات‌رسانی به زائران اربعین افزوده شدند.

وی افزود: یکی دیگر از اقدامات این شهرداری‌ها فراهم نمودن ماشین آلات مختلف مورد نیاز برای پاکسازی معابر سطح شهر و جمع‌آوری زباله بوده است.

افزایش مودت بین ایرانی‌ها و عراقی‌ها

منگوشی با بیان اینکه پیوند مودت و دوستی بین دو ملت و دو دولت ایران و عراق روزبه‌روز در حال گسترش است، اضافه کرد: حجم سفرهایی که بین این دو کشور اسلامی انجام می‌شود از افزایش ارتباطات مردم ایران و عراق حکایت دارد.

وی با اشاره به حجم تبادلات اقتصادی میان دو کشور ایران و عراق افزود: در حوزه اقتصادی حجم مبادلات بین ایران و عراق در سال گذشته به بیش از ۱۴ میلیارد دلار رسید.

فرماندار کربلا با تقدیر از همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران با کشور عراق تصریح کرد: روندی که تاکنون طی شده نشان می‌دهد که تلاش ایران اسلامی بر این بوده که نیازهای مردم عراق را تأمین و در پروژه‌های مختلفی که در سطح این کشور در حال اجراست مشارکت و به اجرای آن کمک کند.