پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

14 آبان 1397

مشکلات اقتصادی مانع حضور گسترده مردم در مراسم اربعین نشد

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: برخی‌ می‌گفتند مشکلات اقتصادی ممکن است موجب کاهش تعداد زائران ایرانی در پیاده‌روی اربعین شود، ولی امسال همان شور سال‌های قبل وجود داشت.


به گزارش اربعین از سمنان، حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی با تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی(ع) اظهار داشت: عشق و ارادت ملت‌های ایران و عراق و شیعیان جهان به ساحت سیدالشهدا(ع) وصف‌ شدنی نیست و ریشه در باورهای عمیق دارد.

وی با بیان اینکه اربعین حسینی(ع) رویداد بی‌بدیلی در جهان تشییع است، افزود: مراسم راهپیمایی اربعین خیره کننده و اعجاب برانگیز بود و مقایسه مراسم اربعین با سایر رویدادهای جهان اسلام و سایر ادیان توجیهی ندارد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: امروز شیعیان محبت و عشق به سیدالشهدا(ع) را نجات بخش دنیا و آخرتشان می‌دانند و این امر برگرفته از روایات و معارف ائمه معصومین(ع) است.

وی افزود: رویداد اربعین حسینی(ع) در این زمان با جریان مقاومت اسلامی در راستای مقابله با جبهه تکفیری ایستادگی کرده است.

راهپیمایی اربعین باعث تقویت جبهه مقاومت اسلامی می‌شود

حجت‌الاسلام خاموشی افزود: راهپیمایی اربعین و حفظ شعائر حسینی(ع) در حقیقت موجب تقویت جبهه مقاومت اسلامی می‌شود و جبهه انقلاب اسلامی اهل‌بیتی را در مقابل جریاناتی که می‌خواهند این اسلام ناب را منحرف کنند تقویت می‌کند.

وی با بیان اینکه من توفیق داشتم سال‌های متمادی به مراسم اربعین بیایم، گفت: هر سال مشاهده می‌شود که بر شکوه این مراسم افزوده می‌شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: امسال برخی‌ می‌گفتند مشکلات اقتصادی ممکن است موجب کاهش تعداد زائران ایرانی شود که این چنین نشد و همان شور سال‌های قبل به چشم می‌خورد.