پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

12 آبان 1397

شیعیان دلهره‌ای عظیم در دل استکبار جهانی انداختند/ اربعین صحنه زیبایی‌ها شد

امام جمعه مجن با اشاره به اینکه استکبار جهانی از پیاده‌روی عظیم اربعین وحشت دارد، گفت: این اجتماع باشکوه ترس و دلهره‌ای عظیم در دل استکبار جهانی و مزدوران آن در منطقه ایجاد کرد.


به گزارش اربعین از سمنان، حجت‌الاسلام‌ حسین جناتی در جمع شماری از مردم مجن با اشاره به پیام‌های پیاده‌روی اربعین اظهار کرد: حضرت زینب کبری (س) اولین زائر اربعین حسینی بودند که بر سر مزار برادر بزرگوار خود پس از تحمل اسارت حاضر شدند.

امام جمعه مجن ادامه داد: حضرت زینب کبری (س) سفیر عاشورا و تریبون زنده نگه داشتن قیام عاشورا بودند؛ چون در پاسخ به یزید ملعون گفتند هر چه دیدم، زیبایی بود و نگذاشتند چراغ این قیام بزرگ و احیاکننده اسلام خاموش شود.

جناتی با اشاره به اینکه مردم از کشورهای مختلف در پیاده‌روی بزرگ اربعین حضور یافتند، تصریح کرد: از ایران اسلامی خیل عظیم عاشقان در این اجتماع بزرگ شرکت کردند.

امام جمعه مجن با تأکید بر اینکه شیعیان، اهل سنت، مسیحیان و سایر مذاهب از کشورهای مختلف به جمعیت باشکوه پیاده‌روی اربعین پیوستند، اضافه کرد: پیاده‌روی عظیم اربعین جهانی امروز شده است.

جناتی با بیان اینکه اجتماع بزرگ پیاده‌روی اربعین به ظهور امام زمان (عج) متصل خواهد شد، تصریح کرد: همایش بزرگ اربعین با جمعیت چند میلیونی از مصادیق زمینه‌سازی ظهور امام زمان (عج) و از درجه اهمیت زیادی برخوردار است.

امام جمعه مجن با اشاره به اینکه زیارت اربعین در روایات ما بسیار تأکید شده است، اضافه کرد: این زیارت باید بسیار مورد توجه قرار گیرد تا همه به این صف عظیم عشاق‌الحسین (ع) اضافه شوند.

جناتی با تأکید بر اینکه حکومت امام زمان (عج) حکومتی جهانی است، افزود: حکومت امام عصر (عج)، مقطعی و محدود به مکان خاص مثلاً خاورمیانه نیست و کل جامعه بشریت را نجات می‌دهند.

امام جمعه مجن با بیان اینکه از مصادیق روشن و بارز ظهور امام زمان (عج) زیارت و پیاده‌روی اربعین است، تصریح کرد: خداوند متعال بستر ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) را با این برنامه‌ها فراهم خواهد کرد.

جناتی با اشاره به اینکه استکبار جهانی از پیاده‌روی عظیم اربعین خیلی وحشت دارد، اضافه کرد: این اجتماع باشکوه ترس و دلهره‌ای عظیم در دل استکبار جهانی و مزدوران آن در منطقه ایجاد کرده است و آنها تاب دیدن این اجتماع بزرگ را ندارند.

امام جمعه مجن با تأکید بر اینکه دشمنان با اقداماتی مانند بمب‌گذاری دنبال این بودند که مردم وارد این حرکت بزرگ عاشورایی نشوند، تصریح کرد: با این شیطنت‌ها ذره‌ای از عشق مردم به مولایشان امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) کم نشد و در این همایش بزرگ حضور پیدا کردند.

جناتی بیان کرد: امیدواریم اجتماع عظیم اربعین زمینه‌ساز نابودی استکبار جهانی و ظهور و طلوع حکومت عدل امام زمان (عج) شود.