شنبه 1 اردیبهشت 1403

12 آبان 1397

مشکلات اقتصادی حضور ایرانیان را در اجتماع اربعین کم نکرد

امام جمعه درجزین گفت: افزایش قیمت ارز و مشکلات اقتصادی، حضور مردم ایران را در پیاده‌روی اربعین کاهش نداد.


به گزارش اربعین از سمنان، حجت‌الاسلام‌ محمدرضا رحیمی‌زاده در جمع شماری از مردم درجزین با اشاره به پیام‌های پیاده‌روی اربعین اظهار کرد: تنها معصومی که بعد از شهادتشان، اربعین منتسب به ایشان بوده، امام حسین (ع) است؛ ایشان با خون خود و شهادت اصحاب و فرزندان و اسیری اهل‌بیتشان اسلام را زنده کردند.

امام جمعه درجزین ادامه داد: اگر وجود نورانی حضرت زینب کبری (س) برای بیان ابعاد قیام عاشورا و ویرانی حکومت ظلم نبود، چراغ این قیام بزرگ خاموش می‌شد؛ زینب کبری (س) اولین زائر اربعین بعد از طی مسیر اسارت در 40 منزل بودند.

رحیمی‌زاده با اشاره به اینکه زیارت اربعین در روایات امامان معصوم (ع) بسیار سفارش شده است، تصریح کرد: زیارت اربعین از درجه اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید به شکل ویژه‌ای مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه درجزین با تأکید بر اینکه پیاده‌روی اربعین حسینی موضوع شخصی و مربوط به کشور و مذهب خاصی نیست، اضافه کرد: اربعین به بزرگ‌ترین اجتماع جهانی با حضور زائرانی با هر مذهب، رنگ و ملیتی تبدیل شده است.

رحیمی‌زاده با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین بی‌شک همایشی جهانی است، تصریح کرد: این مراسم پشتوانه مذهبی از زمان شهادت سیدالشهدا (ع) دارد و شیعیان این راه را تا الآن ادامه داده‌اند و ادامه خواهند داد.

وی با تأکید بر اینکه افزایش قیمت ارز و مشکلات اقتصادی برای مردم ایران جهت حضور در پیاده‌روی اربعین دست‌اندازی ایجاد نکرد، افزود: شعله حب‌الحسین (ع) و امامان معصوم (ع) در دل به‌ویژه ملت ایران خاموش‌نشدنی است.

امام جمعه درجزین با اشاره به اینکه امام زمان (عج) منجی عالم بشریت هستند، اضافه کرد: حضرت مهدی (عج) انقلابی جهانی را در سراسر دنیا حکم‌فرما می‌کنند؛ امام زمان (عج) در زمان ظهور، خود را منتقم خون امام حسین (ع) معرفی می‌کنند که این حسین (ع) را مردم سالیان سال شناخته‌اند.

رحیمی‌زاده با تأکید بر اینکه پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی پیش‌نیاز ظهور امام زمان (عج) است، تصریح کرد: از این جهت، همه مردم با دین و رنگ متفاوت اما ندای واحد «لبیک یا حسین (ع)» در این اجتماع بزرگ حضور پیدا می‌کنند.

امام جمعه درجزین با بیان اینکه پیاده‌روی عظیم اربعین پاسخ جدی به استکبار جهانی است که در سنگر مبارزه با اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران فعالیت وسیعی دارد، اضافه کرد: پیاده‌روی اربعین قدرت‌نمایی لشکر عاشوراییان برابر چشمان استکبار جهانی بود.

رحیمی‌زاده با اشاره به اینکه استکبار جهانی به‌ویژه آمریکای جنایت‌کار درنهایت باید بداند چه بخواهد و چه نخواهد مدیریت و هدایت جامعه جهانی از آن امامان معصوم (ع) است، تصریح کرد: ظالمان جایگاهی بین مردم ندارند.

امام جمعه درجزین با تأکید بر اینکه این امر اراده الهی است و قطعاً محقق خواهد شد، گفت: ظالمان جهان باید سر عقل بیایند و از این ظلم ستم دست بردارند.