پنج شنبه 9 فروردین 1403

10 آبان 1397

فعالیت چشمگیر مبلغان حوزه علمیه در اربعین

مسئول کارگروه تبلیغ و نماز کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین از فعالیت چشمگیر تبلیغی مبلغان حوزه علمیه در اربعین حسینی خبر داد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، حجت‌الاسلام مرتضی استقامت گفت: امسال در کارگروه تبلیغ و نماز کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین رصد فعالیت گروه‌های تبلیغی را به خوبی انجام دادیم و با مؤسسات فرهنگی، علمی، پژوهشی و تبلیغی مرتبط با این موضوع ارتباط گرفتیم.

 وی افزود: در این دوره پیش از اعزام مبلغان به عتبات با موسسه دائره‌المعارف فقه اسلامی بر مذهب اهل‌بیت، بنیاد امامت، مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم موسسه سیره شهدا، تشکل فراگیر تبلیغ گروهی طلاب سراسر کشور، مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه به صورت مشترک جلسات مختلف تبلیغی را برگزار کردیم.

مسئول کارگروه تبلیغ و نماز کمیته فرهنگی اربعین، همچنین از راه‌اندازی سامانه جامع اعزام مبلغان در این کارگروه خبر داد و افزود: نام‌نویسی مبلغان اعزامی از طریق این سامانه انجام شد. مبلغان در این سامانه بر اساس اولویت‌های تبلیغی گزینش شدند و آموزش‌های لازم را به آنها ارائه و همچنین در حوزه آموزش چند کتاب را برای فعالیت تبلیغی مبلغان کارگروه تبلیغ تولید کردیم.

وی برگزاری همایش آموزشی مبلغان اعزامی به عتبات با حضور حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی را از جمله برنامه‌های قبل از اعزام مبلغان اربعین حسینی عنوان کرد و گفت: در این همایش مسئولان فرهنگی و تبلیغی کشور نیز حضور داشتند که موضوعات آموزشی را به مبلغان اعزامی ارائه کردند.

مسئول کارگروه تبلیغ و نماز یادآور شد: همچنین اپلیکیشن آموزشی حبیب را برای مبلغان اعزامی آماده و منتشر کردیم که با استقبال خوبی روبه‌رو شد در این اپلیکیشن فعالیت فرهنگی و تبلیغی مبلغان  به صورت روزانه گزارش آن ثبت می‌شد و امکان ثبت سؤالات تبلیغی، پیشنهاد‌ها و انتقادات و آینده‌پژوهی از جمله خصوصیاتی بود که سامانه حبیب انجام می‌داد.

وی گفت: مبلغان در مدت حضورشان در عتبات در میان زائران و در مواکب، برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی مختلفی داشتند به گونه‌ای  که حضور مبلغان در اربعین حسینی بسیار چشمگیر بود. بیان احکام، اقامه نماز جماعت و بنرخوانی از جمله موضوعاتی بود که مبلغان در اربعین انجام می‌دادند.

استقامت ادامه داد: مسجد سهله، مسجد کوفه، صحن حضرت زهرا (س)، نقاط مرزی، شهر کوت، بدره، سه‌راه حله، شهر نجف و کربلا، اماکن مقدسه و مهران از جمله مراکز فعالیت تبلیغی مبلغان اعزامی حوزه علمیه به شمار می‌آید.

انتهای پیام/