جمعه 10 فروردین 1403

08 آبان 1397

اربعین است و در کربلا همه حسین را فریاد می زنند

کربلا در روز اربعین حسینی غوغا است و جمعیت میلیونی عاشقان حسین بن علی با جسمی خسته از راهی طولانی با پای پیاده خود را به این شهرغم بار رساندند تا به اندازه تعداد قدم هایشان محبت خود را به ساحت سید شباب اهل الجنه نشان دهند.


هیچ تصویر و یا نوشته ای نمی تواند عمق زیبایی های طریق الحسین و کربلا را در اربعین به نمایش بگذارد و شاید زینب کبری سلام الله این روزهای شیعیان را می دیدند که پس از شهادت برادر در مجلس یزد فرمودند لا رایت الا جمیلا.

 

اینجا همه چیز زیباست ، شیعه را اگر بخواهی بشناسی باید رهسپار کربلا شوی در موسم اربعین ؛ در جای جای این سرزمین قصه عشق و عاشقی گل می کند و زیارت نقطه اوج یک زائر است.

 

ما در اینجا جز زیبایی چیزی ندیدیم ؛ وقتی کودکی در طریق الحسین مانع از عبورت می شود و با التماس از شما می خواهد از آنچه که نذر حسین بن علی کرده است بخورید و بیاشامید.

 

در خاطرات زائران اربعین چیزی جز تکرار زیبایی نیست ، زیبایی که بهانه اش محبت سیدالشهدا است و این نام حسین (ع) است که همه را همچون مغناطیسی گرد خود جمع کرده است.

 

اینجا همه مسیرها به بین الحرمین ختم می شود و زائر خسته در روز اربیعن همین که نگاهش از دور به بارگاه های منور اباعبدالله الحسین و قمر بنی هاشم می افتد دلش آرام می گیرد که حسرت زیارت اربعین به دلش نمانده و جامانده این سفر  نیست.

 

اربعین رسید و روز ضجه و زاری و بر سر و سینه زدن آمد؛ اینجا فرقی نمی کند که از چه نژاد و کشوری باشی ؛ اینجا همه زیر سایه کرامت سیدالشهدا هستند.

 

ظهیر موسوی امام جمعه کالیفرنیا همان سید پاکستانی که این سالها شیعیان آمریکا را گرد خود جمع کرده می گفت از این کشور ۵۰۰ نفر از شیعیان راهی شهر کربلا شدند و وقتی به آنها می گفتم این سفر سخت و خطرناک است ؛ می گفتند برایمان مهم نیست و هیچ چیز جلودارشان نبود و می گفتند فقط می خواهیم در روز اربعین کربلا باشیم.

 

کربلا در شب اربعین حسین غوغاکده عاشقان است ؛ شاید باورش سخت باشد اما دیشب در بین الحرمین دسته عزاداران شیعیان فرانسه به عزاداری مشغول شدند.

 

 دسته عزاداری شیعیان بحرین آن قدر طویل بود که نزدیک به نیم ساعت طول کشید تا عزاداران بحرینی بتوانند وارد حرم اباعبدالله شوند.

 

شیعیان مظلوم منطقه قطیف عربستان نیز در حالی که پیشانی بندهای یا حسین بر سر داشتند و جمعیتشان نیز چشمگیر بود در بین الحرمین عزاداری کردند.

 

خانواده های شهدای جبهه مقامت ، از شهدای عراق تا شهدای لبنان که اسم موکب خود را هم موکب شهدای دفاع المقدس نام نهاده بودند در حالی که تصاویری از شهید خود و همچنین تصاویری از رهبران جبهه مقاومت از جمله آیت الله سیستانی ، مقام معظم رهبری و سید حسن نصرالله را در دست داشتند از حرم سیدالشهدا به سمت حرم قمر بنی هاشم حرکت کردند.

 

امروز اربعین است و شیعیان هر یک از کشورها به زبان خود حسین را فریاد می زنند و وقتی به حرم سقای دشت کربلا می رسند در حالی که اشک گونه هایشان را خیس کرده لبیک یا ابوالفضل را زمزمه می کنند.

 

بی شک یک روز اربعین ، قلب های همه دنیا را فتح خواهد کرد و کربلا میعادگاه آزادگان جهان می شود ؛ این روزها در گوشه و کنار کربلا و حرم های مطهر از پیروان اهل سنت و سایر ادیان هم به چشم می خورد و آنان هم می گویند که حسین فقط برای شیعیان نیست.

 

اربعین از راه آمد و قدم های جابر عبدالله انصاری به کربلا رسید و او اول زائر مزار سرور شهیدان شد؛ حال با گذشت قرن ها از آن روز میلیون ها نفر از شیعیان با خود عهد می‌ کنند تا اربعین را کربلا باشند و حسین بن علی را زیارت کنند و این روزها و شب های کربلا مملو از عاشقان دلسوخته امام حسین (ع) است و این حرارت عاشقی روز به روز شعله ور تر می شود.

 

اربعین آمد و امروز صدای زائران حسین بعد از روزهای پیاده روی از ستونی به ستون دیگر و سختی مسیر گرفته است و روضه های عطش و آب که روضه خوان ها در بین الحرمین می خوانند ، راه دیده ها را گرفته است و گویی هنوز از قتلگاه صدای مادری به گوش می رسد.

 

اربعین است و حسین بن علی دیگر در کربلا تنها نیست و میلیون ها عاشق از جای جای دنیا همچون رودهای روان به اقیانوس اریعین پیوستند تا به ساکن کربلا بگویند تا آخر با شما می مانیم و عهد و پیمانمان را نمی شکنیم.

 

اینجا کربلاست ، سرزمینی که تربتش شفا است و برای زائرانش بخشش گناهان گذشته و آینده را بشارت داده اند.

 

اینجا کعبه دل ها است و امام صادق (ع) فرمودند که خداوند اندوه را از دل زائر حسین می زداید و او را شاد و مسرور به خانواده اش باز می گرداند.