پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

08 آبان 1397

ضرورت برگزاری همایش های توجیهی ویژه روحانیون و مادحین ویژه اربعین

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابراهیمی اظهار داشت: قبل از شروع رسمی پیاده روی اربعین ، برای زایران حسینی به جهت اطلاع رسانی و آموزش چهره به چهره ، همایش هایی در چهار استان زنجان ،البرز، قزوین و سمنان برگزار شد.


حجت الاسلام والمسلمین حاج ابراهیمی اظهار داشت: همایش هایی ویژه روحانیون و مداحان عتبات عالیات تحت پوشش منطقه تهران با رویکرد بیان تذکرات اربعینی و با  هدف اطلاع رسانی مستقیم انجام گرفت که در این همایش ها روحانیون و مادحین استانها شرکت داشتند و در این جلسات مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در منطقه تهران ، مدیر کل های سازمان حج و زیارت استان ، مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین و نماینده حراست دفاتر نمایندگی به سخنرانی پرداختند.

 

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در منطقه تهران تاکید کرد: با توجه به اینکه روحانیون و مادحین استانها در مساجد تکایا ادارات و هیات مذهبی در این ایام برنامه دارند و ضروری است که از آخرین تحولات مطلع باشند و به اطلاع مردم برسانند.

 

حجت الاسلام حاجی ابراهیمی ادامه داد: در این همایش ها سیاست‌های کمیته فرهنگی آموزشی اربعین تذکر داده می‌شد و نکاتی که در این چند سال به صورت سیاست توسط مقام معظم رهبری ارائه شده بود بیان گردید.

وی ابراز داشت : رعایت قوانین ورود و خروج و قوانین داخلی کشور عراق  و مسایلی که باعث ایجاد مشکل برای زایران می شود و باید مورد دقت قرار گیرد در این همایش ها تدکر داده می شود.

 

وی گفت: در بخش دیگری از این همایش به بیان نکات تنش زا پرداخته شد و بیان نقشه دشمن که درصدد ایجاد اختلاف بین شیعیان ایران و شیعیان عراق می باشد که در سالهای گذشته و سال جاری به عنوان مثال برنامه ریزی و برنامه سازی دشمن در حوزه ارتباطات غیرمتعارف زایران ایرانی در عراق و بالعکس و مسایل سال جدید که به عنوان نمونه بحث اختلاف قیمت دلار و ارز بوده است.

 

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در منطقه تهران عنوان کرد: به کلیه زایران سفارش شده است که با خود پول عراقی همراه داشته باشند تا  نیاز به تبدیل در عراق نباشد و با سهولت تردد نمایند

 

حاجی ابراهیمی افزود: احترام به دولت عراق و مراجع عظام و تقدیر از میزبانی مردم عراق به شیوه های مختلف از نکات مطرح شده در این جلسه بود.

 

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه رعایت قوانین باعث جلوگیری از تنش و اختلاف می شود ضروری است هم روحانیون و مداحان و هم زائران از آنها مطلع باشند افزود: در بخش دیگری از همایش نکاتی پیرامون باید و نبایدهای مربوط به روحانیون بیان شد و حرکت در قالب گروهی که فعالیت فرهنگی جمع را مدیریت کنند ، برگزاری نماز جماعت در وقت نماز و قرائت قرآن از برنامه های فرهنگی سال جاری است.