پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

07 آبان 1397

عشق به اباعبدالله‌ الحسین (ع) نجاتبخش بشریت است

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: عشق اباعبدالله‌ الحسین (ع) برگرفته از همان روایاتی است که حضرات معصومین و شخص امام حسین (ع) بیان فرموده‌اند. مردم عشق و محبت به اهل‌بیت را نجات‌بخش این دنیا و آن دنیا می‌دانند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی گفت: عشق اباعبدالله الحسین (ع) ریشه در عمق وجودی مردم ایران، عراق و شیعیان دارد.

وی که در اجتماع باشکوه اربعین حسینی در عراق شرکت کرده بود، افزود: مجموعه‌ حرکت‌هایی که در اربعین تا به حال انجام شده، حرکتی بسیار منسجم، خیره کننده و اعجاب انگیزه بوده است؛ گاهی خارجی‌ها اربعین را با برخی مراسم‌های درون اسلام و حتی با دیگر ادیان مقایسه کرده‌اند، ولی اربعین هیچ بدلی ندارد.

وی یادآور شد: عشق اباعبدالله‌ الحسین (ع) برگرفته از همان روایاتی است که حضرات معصومین و شخص امام حسین (ع) بیان فرموده‌اند. مردم عشق و محبت به اهل‌بیت را نجات‌بخش این دنیا و آن دنیا می‌دانند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور یادآور شد: پدیده اربعین در زمان حاضر  با جریان مقاومت اسلامی در مقابله با جریان تکفیری و استکبار جهانی گره خورده است و این گره خوردن سبب تقویت بنیه جریان اربعین شده است و خط سرخ شهادت را متمایز از جریانات دیگر می‌کند.

وی تأکید کرد: دشمن می‌خواهد بدل‌سازی این حرکت را انجام بدهد؛ همچون جریان تکفیری‌هایی که برای مقابله با جریان شهادت، خودشان را منفجر می‌کردند در حالی که شهادت این نیست، شهادت یک آرمان بلندی است که انسان، ایثار در راه خدا می‌کند و با خلوص نیت در مقابل دشمن می‌ایستد و خون خودش را نثار می‌کند و مال خودش را می‌دهد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افزود: همه این مسائل که در اربعین شکل گرفته، یک معنای جدیدی به آن داده است و نقش تظاهرات اربعین حسینی و حفظ شعائری که مردم دارند خط مقاومت را بیشتر تقویت می‌کند و جبهه انقلاب اسلامی اهل‌بیتی را در مقابل جریاناتی که می‌خواهند این اسلام ناب را منحرف کنند، حالت تمایز ویژه‌ای به آن می‌دهد.

وی یادآور شد: بنده خودم توفیق داشتم متعدد به مراسم اربعین آمدم، سال به سال بر رونق آن افزوده شده است؛ باتوجه به اینکه امسال می‌گفتند ممکن است کاهش زائران ایرانی وجود داشته باشد من خودم چنین چیزی را مشاهده نکردم، گرچه ممکن است از لحاظ کمی، کمتر باشد ولی صف منسجم مردم نشان دهند این است که مردم با همان شور گذشته می‌آیند.

انتهای پیام/