پنج شنبه 9 فروردین 1403

07 آبان 1397

موکب ارادتمندان حسینی تبریز میزبان زائران ترکیه‌ای اربعین

موکب ارادتمندان حسینی تبریز میزبان زائران ترکیه‌ای اربعین است.


حجت‌الاسلام حسن شعبانی با اشاره به برپایی موکب استقبال از زائرین خارجی اربعین در تبریز اظهار داشت: اغلب زائرانی که از تبریز عبور می‌کنند ترکیه‌ای هستند، اما زائران جمهوری آذربایجان از مرزهای استان اردبیل وارد ایران شده و مانند زائران ترکیه‌ای پس از عبور از استان‌های مختلف، خود را به مرز شلمچه که مختص تردد زائران خارجی است، می‌رسانند.

مدیر بنیاد فرهنگی خاتم‌الوصیا (عج) در آذربایجان شرقی با اعلام اینکه سال گذشته این موکب میزبان بیش از 2000 زائر ترکیه‌ای اربعین بود گفت: امسال به دلیل افزایش نرخ ارز  در ترکیه، تعداد زائران زمینی کاهش یافته اما تا امروز میزبان 900 زائر بودیم که در آستانه اربعین ممکن است به 1500 زائر برسد.

‌‌شعبانی با اشاره به اینکه زائران ترکیه‌ای پس از استراحت و تجدید قوا در این موکب، عازم مرز شلمچه می‌شوند، گفت: سخنرانی یکی از علما در زمینه اباعبدالله الحسین به زبان ترکی استانبولی یکی دیگر از برنامه‌های محوری در این موکب است.

رایزن سابق فرهنگی ایران در ترکیه در پایان با بیان اینکه این موکب از 23 مهر آغاز به کار کرد و فعالیت آن تا 6 آبان ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: هزینه‌های این موکب را خیرین تأمین کرده‌اند و جوانان داوطلب نیز در استقبال از زائرین اربعین مشارکت دارند.