چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

07 آبان 1397

هم‌اندیشی مسئولان ارشد فرهنگی و تبلیغی کشور در حوزه اربعین

در جلسه مسئولان فرهنگی و تبلیغی کشور بر توجه به دیدگاه مرجعیت شیعی در عراق، اعزام متمرکز مبلغان اربعین حسینی، تقویت برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی در اربعین و ساماندهی و سازماندهی برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی تأکید شد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، برای نخستین‌بار مسئولان ارشد فرهنگی و تبلیغی جمهوری اسلامی ایران در یک جلسه مشترک در شامگاه دوشنبه 6 آبان در هتل علی‌الدور کربلای معلی گردهم آمدند و برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی اربعین را بررسی کردند.

در این جلسه تأکید شد مبحث اعزام مبلغان و طلاب حوزه علمیه در اربعین حسینی به صورت جدی دنبال شود و مسئولان در یک جلسه هم‌افزایی این موضوع را پیگیری کنند.
هماهنگی و هم‌افزایی در بخش فرهنگی و تبلیغی، تولید محتوای مناسب در عرصه تبلیغ اربعین و ظرفیت شناسی تبلیغ در اربعین از دیگر موضوعاتی بود که مسئولان فرهنگی و تبلیغی کشور به آن پرداختند.

توجه به دیدگاه مرجعیت شیعی در عراق، اعزام متمرکز مبلغان اربعین حسینی، تقویت برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی در اربعین، ساماندهی و سازماندهی برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی، شناسایی نیازهای واقعی زائران و استفاده از طلاب و مبلغان زبان‌دان در عرصه تبلیغ بین‌الملل از دیگر موضوعاتی بود که مسئولان بر آن تأکید کردند.

در این جلسه آیت‌الله محسن قمی معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام  سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام  محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و حجت‌الاسلام  ناصر میرمحمدیان معاون فرهنگی سازمان تبلیغات، حجت‌الاسلام  احمد واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به همراه حجت‌الاسلام  سعید روستا آزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات، حجت‌الاسلام  غلامرضا اباذری رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد، حجت‌الاسلام حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین، سعید غضنفری دبیر کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین  و حجت‌الاسلام  مرتضی استقامت مسئول کارگروه تبلیغ و نماز کمیته فرهنگی اربعین حضور داشتند.

در پایان این جلسه مقرر شد که موضوعات مطرح شده در این هم‌اندیشی به صورت جدی در ایران دنبال شود.

انتهای پیام/