چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

06 آبان 1397

بازدید رایزن فرهنگی ایران و رئیس کمیته فرهنگی اربعین از موکب محسنین

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد و رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین با حضور در محل استقرار موکب محسنین از این موکب بازدید و از خادمان آن تجلیل کردند.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی الاربعین، حجت‌الاسلام ابوالقاسم اباذری رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد و حجت‌الاسلام حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین با حضور در محل استقرار موکب محسنین از این موکب بازدید و از خادمان آن تجلیل کردند.

اباذری، خدمت‌رسانی به زائران اباعبدالله‌الحسین(ع) را افتخار دانست و تصریح کرد: از اینکه توفیق حضور در کربلای معلی و خدمت‌رسانی به زائران حضرت سیدالشهدا (ع) را داشتید قدر بدانید و از لحظه لحظه آن بهره بگیرد که اینگونه خدمات تکرار شدنی نیست.

محسن اولیایی مسئول موکب محسنین در حاشیه بازدید رایزن فرهنگی ایران در بغداد گفت: این موکب ۶ سال است که از سوی مردم استان گیلان به صورت مردمی راه‌اندازی شده و هر ساله در ایام اربعین حسینی در کربلای معلی دایر می شود.

وی برپایی غرفه‌های مختلف خدماتی را از جمله فعالیت‌های این موکب برشمرد و افزود: غرفه کودک و نوجوان، غرفه پاسخ به سئوالات مراجعه‌کنندگان و غرفه چای از جمله فعالیت‌های این موکب است.

اولیایی خاطرنشان کرد: این موکب پنج هزار ظرفیت اسکان دارد که سه هزار ظرفیت بخش آقایان و دو هزار نفر ظرفیت آن به بخش بانوان اختصاص دارد. همچنین روزانه ۱۰ هزار نان و سه هزار پرس غذا در این موکب پخت می‌شود.

انتهای پیام/