پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

05 آبان 1397

امام حسین الگوی حرکت در مسیر عدالتخواهی است

یک مبلغ اعزامی از کشور ترکیه تبیین مفهوم شیعه به جهانیان را ضروری خواند و نهضت حسین‌بن‌علی را در مسیر عدالتخواهی دانست.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، الیسا یالچین از مبلغان اعزامی از کشور ترکیه امروز در همایش «بین‌المللی اربعین و همگرایی امت اسلامی» در کربلا با اشاره به اینکه سه سال است در پیاده روی اربعین حضور می یابد، اظهارداشت: در این جریان عظیم؛ امام حسین(ع) درس پیروزی و انسانیت را به پیروان خود و پیروان سایر مذاهب می‌آموزد.

وی تصریح کرد:  حسین بن علی (ع) راه مبارزه با ظلم و ظالم و حکام جور و همچنین مسیر عدالتخواهی را به ما نشان می‌دهد تا خود و فرزندانمان در این مسیر حرکت کنیم؛ این محوری است که در مورد پیروان  همه ادیان صدق می‌کند و منحصر به شیعه و سنی نیست.

این مبلغ ترکیه‌ای با بیان اینکه بحث انتظار و منجی در میان پیروان ادیان مختلف نیز مطرح است،گفت: رژیم‌صهیونیستی و آمریکا دشمن مشترک همه مسلمانان هستند و با اهداف خاصی تفرقه‌افکنی بین امت اسلامی را دنبال می‌کنند.

وی با تاکید بر لزوم هوشیاری مسلمانان برای مقابله با توطئه دشمن، اظهار کرد: مفهوم شیعه باید به درستی برای جهانیان تبیین شود و در عمل نشان دهیم که حکومت ولایت فقیه، ضد حکومت ظلم است. وظیفه ما در عصر غیبت انتقال پیام برادری و وحدت به جهانیان است.

انتهای پیام/