جمعه 10 فروردین 1403

05 آبان 1397

مودت به امام حسین(ع)؛ محور گردهمایی امت اسلام

مسٰول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین در همایش پیام های جهانی اربعین عنوان کرد: مودت، محبت و داشتن پیوند قلبی با امام حسین(ع)، محور و اساس گردهمایی امت اسلام است.


حجت الاسلام والمسلمین احمدی، مسٔول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین در دومین نشست از همایش "پیام های جهانی اربعین" عنوان کرد: در اربعین، همدلی میان اصحاب فکر و قلم روی می دهد. شعار "الحسین یجمعنا" بیانگر دیدگاه جدیدی در جهان اسلام است که همگرایی، اتحاد و وحدت را در سراسر جهان طنین انداز می کند.

 وی با بیان اینکه بسیاری از افراد در گذشته تلاش کردند که در کشورهای مختلف به گردهمایی امت اسلام بپردازند، گفت: فعالیت های آنها ره آوردی برای گرد آمدن امت اسلامی به دنبال نداشت. اساس دعوت آنان براساس قومیت یا مذهبی خاص بود، اما امروز با بیداری امت اسلامی که به تعبیر رهبر معظم انقلاب اعجاز حسینی است، امت بر اساس محور سیدالشهدا(ع) گردهم آمدند.

حجت‌الاسلام احمدی با اشاره به اینکه تلاش های گذشته فاقد عنصر اساسی مودت و رحمت بوده است، ادامه داد: کانون تلاش امروز، اخوت، مودت و پیوند قلبی با امام حسین(ع) است که مورد احترام همه پیروان ادیان مختلف قرار دارد.

وی اظهار کرد: امروز جهان اسلام با آلام متعددی مواجه است.  آلام امروز در جهان اسلام نتیجه تفرقه و جدایی میان امت اسلام است؛ حرکتی که بین مجاری سیاسی شکل گرفته است تا بتواند همگرایی و وحدت را به عنوان نیاز جامعه اسلامی شکل دهد تا در پرتو آن آلام کنار زده شود.

حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه حضور مردم در اربعین یکی از مصادیق آیات قرآن است، تاکید کرد: حکومت های پس از صدام، برخلاف حکومت‌های پیشین عراق تمام تلاش خود را برای فراهم کردن امکانات در راستای ادامه این جریان معنوی عظیم انجام می دهد. این راهی است که امام خمینی آن را باز کرد و رهبر معظم انقلاب ادامه دهنده آن است.