پنج شنبه 30 فروردین 1403

05 آبان 1397

راهپیمایی عظیم مردم در اربعین پاسخی کوبنده به توطئه‌های دشمنان است

امام جمعه بناب گفت: راهپیمایی عظیم مردم در اربعین و در کربلا پاسخی کوبنده به توطئه‌های دشمنان است.


 حجت‌الاسلام مصطفی باقری‌بنابی در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی جمعه شهرستان بناب با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی(ع) اظهار کرد: این مصیبت فراموش نشدنی است و در هر مقطعی اگر لازم باشد، باید عاشورا تکرار شده و به جامعه تسری یابد.

وی با بیان اینکه لازمه پیام عاشورا، بصیرت است، تصریح کرد: احتمال اینکه صحنه عاشورا تکرار شود، وجود دارد ولی این بار سرنگونی یزیدیان را به دنبال خواهد داشت.

خطیب جمعه شهرستان بناب افزود: همواره باید حیله و نقشه دشمن را شناخت و متناسب با نقشه‌های آنان اقدام کرد.

باقری‌بنابی با تأکید بر ضرورت عبرت‌آموزی از اهداف قیام عاشورا یادآور شد: درس عاشورا به ما می‌آموزد که ننگین‌ترین مرگ قبول ذلت در برابر طاغوت است، از این رو در راه حق باید پافشاری و در برابر ظالم ایستادگی کرد و مصلحت‌اندیشی هیچ‌وقت جواب نداده و نخواهد داد.

وی با اشاره به اینکه هجمه دشمن به این ملت، هجمه روانی و هجمه اقتصادی است؛ گفت: باید فهمید که به حول و قوه‌الهی دشمن در هر دو جبهه مغلوب و سرخورده خواهد شد، مشروط به اینکه ما مردم نیز نقطه ضعف از خود نشان ندهیم و آب در آسیاب دشمن نریزیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب با اشاره به راهپیمایی عظیم و میلیونی مردم در اربعین حسینی(ع) اذعان کرد: راهپیمایی عظیم مردم در اربعین و کربلا پاتک مناسب به توطئه‌های جنگ‌نرم دشمنان است و وقت آن رسیده است که ملت ایران وارثان خون شهیدان کربلا، شهیدان دفاع مقدس و مخصوصاً وارثان خون شهدای مدافع حرم باشند، چرا که امنیت امروز حاکم بر کشور مرهون خون پاک این عزیزان است.

باقری‌بنابی بیان کرد: در شرایط کنونی باید با مشت محکم، یک دل و یک جهت از وارثان شهدا و خون شهدا پاسداری کرده و توطئه‌ها و حیله‌های دشمنان را نقش برآب کنیم.

وی، در ادامه از راهپیمایی اربعین حسینی(ع) به عنوان یک حماسه و نمایش عظیم فرهنگی بزرگ یاد کرد و خاطرنشان کرد: این امر رمز جاودانگی نهضت عاشورای حسینی(ع) است، از این رو دشمن از این حرکت عظیم مردم به شدت ترس و واهمه دارد.