پنج شنبه 30 فروردین 1403

04 آبان 1397

موکب های مشترک دراربعین تماشایی است

موکب های مشترک در اربعین امسال تماشایی است و عراقی و ایرانی حول محور کربلا و اربعین برای خدمات رسانی به زائران در تلاش اند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین ، همکاری ایرانی ها و عراقی ها در قالب موکب های مشترک برای خدمات رسانی به راهپیمایان اربعین حسینی ، این روزها تماشایی است و همه در تلاش اند تا زائران سختی ها  را کمتر احساس کنند.

امسال بسیاری ازموکب داران ایرانی در کنارعراقی ها حول محور کربلا و اربعین برای خدمات رسانی به عاشقان اباعبدالله الحسین در یک‌سو درحرکتند و برای پذیرایی از زائران حسینی سنگ تمام گذاشتند.

درموکب هایی که در خیابانها و کوچه های کربلا برپا شده است عراقی و ایرانی در کنار هم پای در مسیر عاشقی نهاده و بدون خستگی و حسین گویان به زائرانی خدمت می کنند که دهها کیلومتر را پیاده طی می نمایند تا عشق نهفته در سینه هایشان را در زیارت اربعین متجلی سازند.

در این مسیرتنوع قومی، مذهبی و ملیت معنایی ندارد و همدلی و صمیمت بین عراقی ها و ایرانی ها درموکب‌های پذیرایی از زائران از جلوه‌های ویژه اربعین است و همه یک دل و یک زبان امام حسین (ع) چراغ راه و سفینه نجات شان شده است.

این روزها شور و حال خادمان امام حسین دراستقبال و پذیرایی از زائران اربعین دیدنی است و آنها به اصرار راهپیمایان را به صرف غذاهای عراقی و ایرانی دعوت می کنند که عطروطعم آنها  در فضا پیچیده است.

اشرف محمد تقی الموسوی مسئول موکب سیده رقیه که در خیابان استانداری به زائران خدمات ارائه می دهد، دربازدید رئیس کمیته فرهنگی آموزشی اربعین و فرماندار کربلا از این موکب اظهار داشت: این موکب را جمعی از اهالی کربلا برپا کرده اند و امسال به همراه برادران ایرانی خود به زوار خدمات ارائه می دهیم.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران و عراق دو کشورهمسایه و برادر هستند و ما  در قالب یک ملت ، در کنار هم به زوار خدمت می کنیم و به دشمنان می گوییم که تلاش شما برای ایجاد تفرقه بین ما محکوم به شکست است.

حاجی محمد حلوه نیز که درموکب بقیه الله با تعدادی از زائران اهوازی و مشهدی برای زائران غذا طبخ می کند ، خطاب به حجت الاسلام والمسلمین حمید احمدی و دکتر حسین منگوشی اظهارداشت : دراین موکب درسه وعده از حدود هفتاد هزار زائرپذیرایی می شود.

وی با اشاره به اینکه هزینه های این موکب را خیرین عراقی تامین می کنند، افزود: علاوه بر پخت نان ، آشپزهای ایرانی سوپ و خورشت سبزی (قورمه سبزی) و آشپزهای عراقی هم انواع غذاهای محلی را برای زائران طبخ می کنند و در این ایام 24 ساعته برای پذیرایی و استراحت زائران آماده‌ هستیم.

دراین بازدید دکترحسین منگوشی فرماندار کربلا خطاب به موکب داران اظهار داشت: خدمت و میزبانی به زائران امام حسین (ع) لطف خداوندی است که به برکت ابا عبدالله الحسین نصیب همه ما شده و افتخاری برای ما است.

بر پایه این گزارش ، حجت الاسلام و المسلمین احمدی نیز با اهدای بسته های فرهنگی و معنوی از خدمات موکب داران عراقی درپذیرایی از زائران اربعین حسینی تقدیر کرد.

رئیس کمیته فرهنگی آموزشی اربعین با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی، همواره تاکید کردند مردم عراق میزبان اصلی راهپیمایی عظیم اربعین حسینی هستند  و خدمات آنان را باید اجر نهاد ، افزود: طرح تکریم که سومین سال خود را می گذراند با هدف تجلیل از موکب داران عراقی اجرا می شود.

گفتنی است هرچه به بیستم صفر، اربعین حسینی نزدیک می شویم حال و هوای عراق و کربلا دیدنی‌ترو جمعیت زائرانی که مشتاقانه برای تجدید بیعت با امام خود به سمت حرم مطهر سید الشهداء پیش می‌روند، بیشتر می شود.