سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

03 آبان 1397

فشارهای اقتصادی تأثیر چندانی در اربعین نداشت

مسئول مجتمع و مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) مشهد، حضور زائران در اربعین حسینی را بسیار خوب دانست و گفت: فشارهای اقتصادی تأثیر چندانی در اربعین نداشت.


حجت‌الاسلام  محمدجواد نظافت در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، به ارزیابی حضور زائران در مراسم باشکوه پیاده‌روی اربعین حسینی پرداخت و گفت: امسال اربعین خیلی خوب بود و صفای زیادی داشت، گرچه فشارهای اقتصادی به مردم عزیز وارد شد اما اینها تأثیری در حضورشان نداشت.

وی افزود: وقتی فشارهای اقتصاد افزایش پیدا می‌کند به دلیل تحمل درد و رنج‌های زیاد، اخلاص هم بیشتر می‌شود یکی از ویژگی‌های سفر اربعین امسال این بود که افراد مخلص‌تر حضورشان بیشتر شده بود.

مسئول مجتمع و مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) مشهد تصریح کرد: کسانی که در این شرایط سخت اقتصادی به مراسم اربعین حسینی آمدند از یک آزمایش سختی عبور کردند، خیلی‌ها طلاها خود را فروختند تا بتوانند به این سفر بیاییند. برخی در این شرایط سخت اقتصادی به دنبال احتکار طلاها بودند اما برخی هم با فهم و شعور بالای که داشتند در راه عشق به سیدالشهدا این طلاها را خرج و از این انباشته در راه درست مصرف می‌کنند.

وی به زائران اربعین حسینی توصیه کرد: زائران به کم قانع نشوند و در این راه تفکر کنند هر موقع خسته می‌شوند به یاد خستگی شهدای کربلا و شهدای مدافع حرم باشند. این راهپیمایی ویژگی آن این است که خلق‌مان حسینی‌تر شود و از خلق یزدی دور شویم.

عضو اتاق فکر تبلیغ دفتر تبلیغات خراسان رضوی یادآور شد: باید زائر مقامش را از زائر ارتقاء دهد تا به مقام نصرت و یاری‌کردن برسد، به‌گونه‌ای شود که در هنگام برگشت اخلاق و رفتارش حسینی باشد و این را به عنوان سوغاتی به دیگران هدیه بدهد.

وی گفت: امسال به دلیل افزایش جهشی قیمت ارز، حضور زائران در بازارها بسیار کاهش یافت، امیدواریم زائران از این فرصت بهترین استفاده را ببرند تا در دنیا و آخرت برای‌شان ماندگار باشد.

انتهای پیام/