جمعه 10 فروردین 1403

02 آبان 1397

طرح تکریم از موکب‌داران عراقی آغاز شد

امسال به صورت نمادین از ۶۰۰ موکب‌دار عراقی تجلیل می‌شود که این طرح تا چند روز آینده ادامه خواهد داشت.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، سید حسین جواد احمد المنکوشی فرماندار کربلای معلا به همراه حجت‌الاسلام والمسلمین حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین، صبح و عصر امروز در محل موکب‌های عراقی در مسیر نجف به کربلا حضور یافتند و از موکب‌داران عراقی تجلیل کردند.

احمدی در حاشیه این مراسم گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی، مردم عراق را میزبان اصلی راهپیمایی عظیم اربعین حسینی می‌دانند و همیشه تأکید داشتند که باید از آنها تجلیل شود به همین خاطر ما هم طرح تکریم را از سه سال پیش اجرا کردیم.

وی با بیان اینکه چندین گروه برای تجلیل از موکب‌داران عراقی فعالیت می‌کنند، افزود: امسال به صورت نمادین از ۶۰۰ موکب‌دار عراقی تجلیل می‌شود که این طرح از امروز آغاز شده و تا چند روز آینده ادامه خواهد داشت.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین تصریح کرد: افزون بر شهر کربلا در نجف اشرف نیز به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران اعضای کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین در موکب‌های عراقی حضور پیدا می‌کنند و از آنها تجلیل می‎کنند.

وی ادامه داد: امسال به صورت خودجوش فرماندار کربلا در جمع گروه تجلیل‌کنندگان از موکب‌داران عراقی حضور یافت که این امر همت و تلاش مردم و مسئولان عراقی را نشان می‌دهد که چگونه نسبت به مراسم اربعین و زائران حسینی ارادت و عشق دارند.

انتهای پیام/