سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

02 آبان 1397

تسهیل در روند تحویل ارز دولتی اربعین

رمضانعلی سبحانی‌فر رئیس کمیته ارتباطات مجلس گفت: ۵۰ باجه بانک ملی برای ارائه ارز به زائران فعال است که با وجود فعالیت ۲۴ ساعته باجه‌ها در هر روز ۳۰ هزار نفر می‌توانند ارز بگیرند و نیازمند دیپلماسی فعال برای افزایش تعداد باجه‌ و تأمین اسکناس هستیم.


به گزارش ستاد فرهنگی اربعین، رمضانعلی سبحانی‌فر رئیس کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات مجلس شورای اسلامی درباره مشکل تأمین ارز زائرین اربعین، اظهار داشت: دیروز کمیته ارتباطات مجلس جلسه ای با مدیران بانک مرکزی دراین رابطه داشت که طی آن مقرر شد فعالیت تمامی باجه ها تحویل ارز 24 ساعته شود و علیرغم این دستور نیاز به دیپلماسی فعال برای برطرف مشکل تأمین ارز زائرین اربعین داریم.

سبحانی فر در ادامه توضیح داد: قرار بود زائرین اربعین از طریق اپلیکیشن بله برای دریافت دینار دولتی ثبت‌نام کنند که یک میلیون نفر در این اپلیکیشن ثبت‌نام کردند و مردم به بانک پول‌ واریز کردند تا در کشور عراق ارز دریافت کنند.

رئیس کمیته ارتباطات مجلس در پایان تأکید کرد: اکنون باید دیپلماسی فعالی داشته باشیم که طرف عراقی بستر افزایش تعداد باجه‌ها و تأمین اسکناس مورد نیاز را فراهم کند تا مردم بیش از این دچار مشکل نشوند.

 

پایان پیام/