پنج شنبه 9 فروردین 1403

01 آبان 1397

ثبت‌نام 54 هزار نفر برای حضور در اربعين حسينی از آذربایجان‌شرقی

مديرکل حج و زيارت آذربايجان‌شرقی گفت: 54 هزار و 130 نفر از حوزه استان برای سفر به عراق جهت اربعين حسينی ثبت‌نام کرده‌اند.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری الاربعین از تبریز، امیر روحی مدیر حج و زیارت استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: طبق آخرین آمار 54 هزار و 130 نفر از حوزه آذربایجان‌شرقی از طریق سامانه سماح برای رفتن به مراسم اربعین در عراق ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 46 هزار و 486 نفر از خود استان و  17 هزار و 644 از استان آذربایجان‌غربی بوده است.

وی تعدد ویزای صادر شده برای نفرات ثبت‌نامی را 52 هزار و 160 نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد نیز 35 هزار و 905 نفر از آذربایجان‌شرقی و 16 هزار و 255 نفر مربوط به آذربایجان‌غربی می‌شود.

روحی با اشاره حضور کنسولگری عراق در تبریز از سه ماه پیش اظهار داشت: ویزای افراد ثبت‌نامی از استان‌های آذربایجان‌شرقی و غربی به محوریت تبریز و از طریق کنسولگری مستقر در تبریز صادر می‌شود.

وی، از زائران و مشتاقان حضور در مراسم اربعین حسینی در عراق خواست ثبت‌نام برای صدور ویزا را به دقیقه 90 موکول نکنند، چرا که از 48 ساعت مانده به روز اربعین صدور روادید متوقف خواهد شد.

این مقام استانی در حج و زیارت درباره وجوه اخذ شده در ثبت‌نام اولیه برای صدور ویزا که بیشتر از رقم کنونی است، گفت: بعد از اربعین مبالغ اضافی دریافت شده که براساس تصمیمات کشوری کاهش یافت به حساب اشخاص واریز شد.

وی اضافه کرد: تاکنون تخلفی درباره صدور ویزا در استان گزارش نشده و با توجه به آگاهی همشهریان، سودجویان از احساسات مردمی مجالی برای خودنمایی پیدا نکرده‌اند.

مدیرکل حج و زیارت آذربایجان‌شرقی، در عین حال تاکید کرد: هموطنان صرفاً از طریق سامانه سماح و یا دفاتر مجاز حج و زیارت استان که لیست و آدرس مکانی آنها در سایت سازمان حج و زیارت آذربایجان‌شرقی وجود دارد برای اعزام به عراق و صدور ویزا اقدام کنند و به هیچ عنوان به سایر مراجعه و یا افرادی که ادعای ثبت‌نام برای اربعین را دارند، اعتماد نکنند.