جمعه 10 فروردین 1403

30 مهر 1397

روزانه ۱۵ هزار زائر اربعین در موکب‌های شاهرود پذیرایی می‌شوند

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات در شاهرود بابیان اینکه این شهرستان امسال در اربعین چهار موکب خواهد داشت، گفت: این موکب‌ها به همت ۲۶۷ خادم، روزانه ۱۵هزار زائر را پذیرایی خواهند کرد.


به گزارش اربعین از سمنان، محمدرضا عباسی ضمن بیان اینکه چهار موکب مصباح الهدی، شهدای گمنام، شهدا و موکب فرهنگی طی ایام اربعین در نجف و کربلا فعالیت خواهند داشت، بیان کرد: موکب‌های شاهرود روزانه در هر وعده پنج هزار نفر و درمجموع ۱۵ هزار نفر را پذیرایی می‌کنند.

وی بابیان اینکه موکب‌های شاهرود در اربعین به‌صورت کلی ۱۲ روز در خدمت زائران هستند، افزود: تدارک اسکان برای یک هزار و ۵۰۰نفر طی هر شبانه‌روز در این موکب‌ها دیده‌شده است.

اعزام ۲۶۷خادم برای اربعین

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات در شاهرود بابیان اینکه نذورات مردم به همراه تجهیزات آشپزخانه‌ای، بهداشتی و تغذیه روز گذشته به کربلا فرستاده‌شده است، ابراز داشت: کمک‌های غیر نقدی مردم به همراه ۱۲تریلر و کامیون به همراه ماشین آتش‌نشانی به ارزش دو میلیارد ریال عازم کربلا شد.

عباسی بابیان اینکه سال گذشته بالغ‌بر سه میلیارد ریال کمک نقدی و غیر نقدی برای برپایی اربعین جمع‌آوری شد، تصریح کرد: مردم می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان اهدا کنند تا در برگزاری این مراسم معنوی بزرگ سهیم باشند.

وی بابیان اینکه ۲۶۷ خادم مرد و زن از شاهرود عازم کربلا شده است، افزود: با توجه به اینکه یکی از مباحث اصلی اربعین افزایش آگاهی مردم در راستای تبلیغ دین است بنابراین به این خادمان مسائل زیست‌محیطی و سایر موارد بهداشتی و اخلاقی آموزش داده‌شده است و این افراد می‌کوشند تا بهترین خدمات به مردم ارائه شود.