جمعه 10 فروردین 1403

30 مهر 1397

عوارض فرودگاه نجف حذف نشده است

زائران پس از ورود به فرودگاه نجف اشرف مجبور هستند که برای دریافت عوارض ورود به این شهر، هزینه هنگفت ۱۶۰ هزار تومانی پرداخت کنند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، زائران پس از ورود به فرودگاه نجف اشرف مجبور هستند که برای دریافت عوارض ورود به این شهر، هزینه هنگفتی را پرداخت کنند که این هزینه هم‌اینک به پول ایرانی ۱۶۰ هزار تومان است.

طبق اعلام استانداری نجف‌ اشرف هر مسافر هوایی که وارد این شهر می‌شود، باید برای حضور در نجف اشرف در ابتدای ورود مبلغ ۱۰ دلار یا ۱۶۰ هزار تومان به ریال ایران به عنوان عوارض بپردازد.

البته این عوارض همیشه در طول سال وجود داشته و مختص به زائران اربعینی یا ایرانی نمی‌شود و همه مسافران باید چنین عوارضی را بپردازند، اما زائران اربعینی گلایه دارند و اظهار می‌کنند که به دلیل افزایش حجم زائران و حضور میلیونی در راهپیمایی اربعین حسینی این هزینه کاهش یابد و یا حذف شود.

در برخی اخبار از سوی مسئولان اعلام شده بود که این عوارض حذف شده، اما پیگیری خبرنگار ما نشان می‌دهد این موضوع واقعیت ندارد و زائران باید چنین هزینه اضافی را بپردازند.

زائرانی که به صورت هوایی به عراق سفر می‌کنند، باید افزون بر هزینه ورود به شهر نجف اشرف، مبلغ ۳۷ هزار و ۵۰۰ هزار تومان به عنوان هزینه عوارض خروج از کشور بپردازند، البته این هزینه به صورت زمینی حذف شده و زائران هیچ مبلغی در این زمینه پرداخت نمی‌کنند.

توصیه می‌شود زائرانی که به صورت هوایی قصد مسافرت به شهر نجف اشرف را دارند حداقل ۱۰ دلار به همراه خود داشته باشند تا در فرودگاه دچار سردرگمی نشوند، گرچه پول ایران هم در فرودگاه به عنوان هزینه عوارض ورود به شهر پذیرفته می‌شود، اما این هزینه در مقایسه با نرخ دلار روز بسیار بالاتر است.