پنج شنبه 9 فروردین 1403

28 مهر 1397

پیاده روی اربعین حسینی باعث ایجاد رعب و وحشت در دل مستکبرین عالم می شود.

حجت الاسلام و المسلمین حاج حسینی در همایش زائرین پیاده روی اربعین حسینی (ع) استان اردبیل گفت: پیاده روی اربعین حسینی باعث ایجاد رعب و وحشت در دل مستکبرین عالم می شود.


حجت الاسلام و المسلمین حاج حسینی در همایش زائرین پیاده روی اربعین حسینی (ع) استان اردبیل گفت: پیاده روی اربعین حسینی باعث ایجاد رعب و وحشت در دل مستکبرین عالم می شود.

حسینی با اشاره به حدیثی از امام محمدباقر(ع) که مى‏فرماید: "القائم(ع) منّا منصورٌ بالرعبِ، مؤیّدٌ بالنصرِ تطوى لهُ الارضُ و تظهر له الکنوز و یبلغُ سلطانه المشرقَ و المغربَ‏" ( یعنی: قائم(ع) ما یارى شده به رعب است و تاییدشده با پیروزى است. تمام زمین به تصرف او درمى‏آید و گنج هاى زمین براى او ظاهر مى‏شود و سلطه او بر شرق و غرب مى‏رسد.) افزود: منصور بالرعب بودن، یعنی آنکه پیروزی آن حضرت ظاهرا در سایه رعب و وحشتی است که در دل دشمنان، از او و لشکریانش ایجاد می شود و آنها از قدرت و پیروزیهای او به قدری به هراس می افتند که توان استقامت خویش را از دست می دهند و این خود زمینه پیروزی و فتح را برای آن حضرت فراهم می سازد.

وی با اشاره به اینکه پیاده روی اربعین زمینه ظهور مولا و صاحب ما را فراهم خواهد کرد گفت: سیل عظیم و خروشان مشتاقان پیاده روی اربعین که از اقصا نقاط عالم به سوی کربلای معلی و زیارت اربعین به راه افتاده است در دل مستکبرین عالم ترس و واهمه افکنده است و به همین خاطر هست که گاهی دیده می شود که مستکبران و معاندان عالم، تلاشهای کورکورانه ای برای کم رنگ تر جلوه دادن این حرکت عظیم انجام می دهند و به حول و قوه الهی نخواهند توانست کاری از پیش ببرند.

حسینی در ادامه با بیان اینکه به توفیق الهی و در ظل عنایات خاص  حضرت سید الشهدا (ع) برکت چند برابر هزینه سفر زیارت امام حسین (ع) به  زندگی زائر بازگردانده می شود افزود: زائرین اربعین حسینی (ع) باید نکات بسیاری را در جهت مقبولیت این سفر مقدس و معنوی مد نظر داشته باشد که از جمله مهمترین آنها عبارتند از:

  1. نشان دادن جلوه های محبت اهل بیت علیهم السلام و تقویت حس اخوت دینی.
  2. اهمیت دادن به نماز و مخصوصا نماز اول وقت.
  3. حضور در مواکب عراقی و تجلیل از خادمان آنها.  
  4. استفاده منصفانه از امکانات موجود در موکب ها.
  5. احتراز جدی از ورود در مباحث حاشیه ای و فتنه برانگیز.
  6. عدم حضور بلند مدت در اماکن مختلف زیارتی.