شنبه 1 اردیبهشت 1403

26 مهر 1397

اربعین، تاریخ عاشورا را زنده نگه داشته است

حجت الاسلام قربانپور با اشاره به اينكه اربعین، تاریخ عاشورا را زنده نگه داشته است گفت: همه باید برای هر چه باشکوه تر برگزار شدن مراسم اربعین تلاش کنند.


حجت‌الاسلام صفر قربان پور رئیس کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان مرکزی در نشست فرهنگی ستاد اربعین استان مرکزی گفت: تمام اقدامات مراسم اربعین باید هدفمند و ضوابط قانونی در آن لحاظ شده باشد.

وی با اشاره به اينكه اربعین، تاریخ عاشورا را زنده نگه داشته است اظهار کرد: همه باید برای برگزاری مراسم اربعین تلاش کنند چرا که فرهنگ ايثار و شهادت را بایستی در این سفر جستجو کرد.

حجت الاسلام قربانپور ادامه داد: می‌توان از سفر معنوی اربعین توشه برداری كرد و در این سفر فرهنگ دینی و حسینی را نهادینه و تأثیر آن را در جامعه و خود ببينيم.

رئیس کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان مرکزی رویکرد ستاد اربعین را رویکردی تبیینی عنوان و اظهار کرد: باید اطلاع‌رسانی گسترده‌ای به جمعیت مخاطب که زائرین و خدمتگزاران هستند به‌صورت مکتوب و مجازی ارائه شود و در کل کشور تلاش شود که رویکرد فرهنگی این ستاد بیش از گذشته موردتوجه قرار گیرد.

وی شعار و رویکرد فرهنگی امسال اربعین را «الحسین یجمعنا» عنوان كرد و گفت: ابتدا شعار اوليه حب الحسين يجمعنا بود و سپس آن را به الحسين يجمعنا تغيير دادند، این عبارت یاد آوری می‌کند که همه مردم و عاشقان اباعبدالله زیر نظر و تحت لوای امام حسین (ع) هستند، چنين اتحاد فوق العاده اي را رقم زده و خارج از هر گونه جداسازي مليت ،رنگ پوست و غيره برکنار هم‌قدم برمی‌دارند.

حجت الاسلام قربانپور درباره نماد شعار امسال اظهار كرد: رنگ پرچم‌های امسال در نشست بين ايران و عراق قرمز انتخاب شد.رنگ قرمز پرچم نماد خون به‌ناحق ریخته امام حسین(ع ) است و شعار روي آن بارنگ غير از مشكي است علیرغم سوگواری این مراسم تأکید شده رنگ مشکی نماد حرکت اربعین نباشد.زيرا شعارهای پرچم داعش مشکی‌رنگ است .

رئیس کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان مرکزی در پایان اذعان کرد: امسال اولين سالي است كه امكان صدور ويزا در استان فراهم شد.