شنبه 1 اردیبهشت 1403

23 مهر 1397

پنجمین جلسه ستاد اربعین استان کرمان تشکیل شد

ثبت‌نام کنندگان پیاده‌روی اربعین کرمان به ۳۵ هزار نفر رسید


به گزارش خبرنگار الاربعین از کرمان محمود عربنژاد در جلسه ستاد اربعین استان کرمان که در محل سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری کرمان برگزار شد اظهار داشت: ثبت‌نام ویزای اربعین در سامانه سماح از استان کرمان همزمان با سراسر کشور از 5 مهرماه آغاز شده است.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمان با اشاره به اینکه ساختمان کنسولگری موقت عراق در کرمان تجهیز و کار صدور ویزا در استان کرمان در حال انجام است بیان کرد: یک تیم قوی در کنار اعضای کنسولگری عراق قرار داده‌ایم.

عربنژاد با بیان اینکه استقبال بسیار خوبی از حضور در پیاده‌روی اربعین در استان کرمان شده است عنوان کرد: تاکنون بیش از 35 هزار نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کردند و بیش از 26 هزار و 500 نفر ویزا دریافت کرده‌اند.

در این جلسه علی قاسم‌زاده مدیر‌کل فرودگاه‌های استان کرمان با اشاره به اینکه پرواز زائران اربعین از استان کرمان هم انجام می‌شود اظهار داشت: پرواز زائران اربعین از 6 آبان ماه در کرمان آغاز می‌شود.  

مدیر‌کل فرودگاه‌های استان کرمان با بیان اینکه تاکنون تنها یک پرواز در هفته به مقصد نجف توسط هواپیمایی ماهان در برنامه است افزود: هیچ شرکت هواپیمایی دیگری در این رابطه درخواست نداشته است.                                                                                                                                                                     درادامه سیدعلی حاج‌سیدعلیخانی  با اشاره به اقدامات انجام شده برای حمل و نقل زائران کرمانی برای حضور در همایش پیاده‌روی اربعین اظهار داشت: آمادگی لازم برای جابه‌جایی زائران از استان کرمان وجود دارد و ناوگان حمل و نقل جاده‌ای کرمان در این رابطه مشکلی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه امسال نرخ کرایه زائران تا مرز افزایش پیدا نکرده و همان کرایه سال گذشته دریافت می‌شود عنوان کرد: اگر زائران همایش پیاده‌روی اربعین بلیط خود را به‌صورت اینترنتی تهیه کنند شامل تخفیف می‌شوند.

در این جلسه علی متقی‌جعفری مسئول امور شهرستان‌ها و اربعین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان با بیان اینکه از 37 موکبی که از استان کرمان ثبت‌نام کرده‌اند پیش بینی 60هزار اسکان انجام شده وبرای تغذیه زائران هم تمهیدات لازم انجام شده است

مسئول امور شهرستان‌ها و اربعین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان عنوان کرد: برای همایش پیاده‌روی اربعین امسال حدود 3 هزار خادم و خادمه برای این زائران فعالیت می‌کنند.


حجت الاسلام والمسلمین حسین سازندگی مسئول کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان کرمان با بیان اینکه طبق برنامه ریزی صورت گرفته قرار است  تعداد500مبلغ با همکاری حوزه علمیه وسازمان تبلیغات اسلامی به اربعین اعزام شوند افزود : قرارگاه رسانه ای اربعین استان هم پوشش خبری ورسانه ای این همایش عظیم راهم برعهده دارد ویک کافی نت مجهز با اینترنت پرسرعت دراختیار خبرنگاران قرار میگیرد همچنین  500 جلد کتاب با موضوع مهدویت به زبان عربی برای کودکان عراقی و عرب زبان تهیه شده است.