جمعه 7 اردیبهشت 1403

23 مهر 1397

اربعین بهترین فرصت برای شناساندن نسخه اسلام ناب عدالتخواه است

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: پیوند شیعیان و آزادگان جهان در گردهمایی اربعین بر محور عشق به امام حسین بهترین فرصت برای شناساندن نسخه اسلام ناب عدالتخواه به دنیا است.


به گزارش اربعین از سمنان، حجت‌الاسلام حسین روحانی نژاد در گفتگو با خبرنگار اربعین و در پاسخ به چرایی اهمیت اربعین اظهار داشت: پیوند شیعیان و آزادگان جهان در گردهمایی اربعین بر محور عشق به امام حسین(ع) بهترین فرصت برای شناساندن نسخه اسلام ناب عدالتخواه به دنیا و مقدمه سازی برای ظهور است.

وی افزود: محرم، تکرار یک حقیقت زنده است. تکرار آن نه‌ فقط موجب کمتر شدن آن نمی‌شود، بلکه موجب تازه شدنش می‌شود. چون هیچ‌چیزی تازه‌تر از خون امام حسین علیه‌السلام وجود ندارد. خونی که برای زنده نگه‌داشتن دین خدا ریخته شده، درنهایت تازگی می‌ماند و هر سالی که می‌گذرد و ظاهر این کار تکرار می‌شود، معرفت انسان به باطن حادثه بیشتر می‌شود. باطن حادثه بی‌نهایت است. ابعادش بی‌نهایت است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی سمنان، گفت: ما به‌ مرور متوجه ریشه‌های فاجعه‌ای که در کربلا روی داد، می‌شویم. راهکار نجات انسان امروز در شناخت ریشه‌های همان فاجعه است. اگر کسی می‌خواهد از فجایع زندگی نجات پیدا کند باید اول با مصیبت کربلا آشنا شود. ازجمله اسرار ذکر مصیبت و گریه این است که سخنران مستمع را با ریشه فجایع آشنا کند تا درگیر و گرفتار دشواری‌های این‌چنینی در دوران خودمان نشویم.

روحانی نژاد در ادامه تصریح کرد: این هم از اسرار عاشورا است که زمینه نجات امروز ما را هم فراهم کرده است. آشنا شدن با اسرار کربلا برای این است که انسان دوباره دچار فاجعه نشود. شرط ریشه‌کنی فاجعه، آشنا شدن با این اسرار است و آن‌وقت اقامه عزا و گریه.

وی افزود: مجالس محرم برای این است که تنها انسانی و جامعه‌ای از مصائب می‌تواند نجات پیدا کند که با این مصائب آشنا شده، معرفت پیدا کرده و تعامل درستی داشته باشد؛ تعامل درست یعنی عزاداری. عزاداری امام حسین علیه‌السلام در عین اینکه عقلانیت، علم و حکمت را در بر دارد، موجب افزایش عشق، شور و شوق انسان برای رسیدن به کمال می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه یک قسمت از حرکت به سوی صلاح در پیوند با دیگر شیعیان و آزادگان جهان ممکن است گفت: فرصت اربعین با توجه به بزرگی حادثه عاشورا و آشنایی مردم جهان با امام حسین به واسطه عزاداری محرم و صفر فرصت بسیار خوبی برای جلب توجه مردم دنیا به این گردهمایی است که مسلما سبب کنجکاوی ایشان و جستجو افراد بیشتری برای شناختن حقیقت امام حسین(ع) می‌شود.

روحانی نژاد افزود: این یعنی آشنایی با معارف ناب اسلام عزیز که عصاره تمام آن ها در عاشورای امام وجود دارد و این آگاهی مقدمه ای برای ظهور فرزند امام حسین(ع) برای گسترش عدالت و اخلاق در سراسر گیتی است.