جمعه 31 فروردین 1403

22 مهر 1397

۱۲ هزار اتوبوس آماده خدمت به زائران اربعین/ استقرار ۱۱۸ آمبولانس

مدیرکل دفتر مسافر سازمان راهداری در کمیته هماهنگی طرح های ویژه ترافیکی اربعین گفت: ۱۲ هزار دستگاه اتوبوس امسال در اربعین خدمات می دهند.


به گزارش اربعین از سمنان، حاج اسماعیلی با اشاره به اینکه اتوبوس‌های حامل زائران اربعین یک سر خالی هستند و به همین دلیل کرایه رفت و برگشت برای اربعین محاسبه می شود، افزود: ۱۲ هزار دستگاه اتوبوس امسال در اربعین خدمات می دهند.

نماینده سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در کمیته هماهنگی طرح های ویژه ترافیکی اربعین نیز با بیان اینکه امسال دو هزار و 284 عملیات برای رهاسازی مصدوم یا کشته تصادفات، بیش از سه هزار و 600 نفر رهاسازی شدند، ادامه داد: طرح عملیاتی هلال احمر برای اربعین از دیروز آغاز شد.

شاهین فتحی از آماده باش ۴۷۷ پایگاه بین شهری طی ایام اربعین خبر داد و  تاکید کرد: ۱۱۸ آمبولانس در مسیر مرزها و ۴ بالگرد در مرزها مستقر هستند.

رییس سازمان پزشکی قانونی در کمیته هماهنگی طرح های ویژه ترافیکی اربعین نیز گفت: طی مرداد ماه امسال یک هزار و 566 نفر در تصادفات کشته شدند که نسبت به مرداد ۱.۱ درصد کاهش یافت.

احمد شجاعی اضافه اکرد: استان های تهران، فارس و اصفهان بیشترین کشته و ایلام، اردبیل و یزد کمترین کاهش کشته را در مرداد ماه داشتند.

وی خاطرنشان کرد: طی پنج ماهه امسال بر اساس رقم مطلق که در آن افزایش خودروها و جمعیت را در نظر نگرفتیم ۷۰۶۲ نفر در تصادفات رانندگی کشته شدند که این رقم نسبت به سال قبل ۱.۷ درصد افزایش داشته است.

رییس سازمان پزشکی قانونی در کمیته هماهنگی طرح های ویژه ترافیکی اربعین افزود: در پنج ماهه امسال بیشترین کشته در استان های فارس، تهران کرمان و اصفهان و استانهای ایلام، اردبیل و خراسان جنوبی کمترین را داشتیم.

شجاعی گفت: بی افزایش کشته تصادفات امسال در فروردین معادل ۱۲.۱ درصد بوده است.