پنج شنبه 9 فروردین 1403

22 مهر 1397

امام جمعه اصفهان:زائران ایرانی ، مرام شیعه را در پیاده روی اربعین نشان دهند

نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه اصفهان در دیدار ائمه جمعه وجماعات با بیان اینکه زائران ایرانی مرام شیعه را در پیاده روی اربعین نشان دهند ، گفت: زائران باید در همه رفتارها و فعالیتهای خود دقت داشته باشند و با رعایت حقوق دیگران نشان دهند که کسی که شیعه است مودب به آداب اسلامی نیز هست.


به گزارش  الاربعین، جلسه کمیته فرهنگی آموزشی اربعین اصفهان با حضور نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه اصفهان ، مسئول کمیته فرهنگی آموزشی اربعین استان، مسئول سیاست گذاری ائمه جمعه وجماعات ، مدیر حج وزیارت و  ائمه جمعه وجماعات استان در دفتر نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه اصفهان برگزار شد

مسئول کمیته فرهنگی آموزشی اربعین استان خدمت به نام مقدس اربعین را افتخاری بزرگ دانسته و با تشکر از فعالیتهای حجه الاسلام والمسلمین فقیهی در سالهای گذشته ضمن ارئه گزارشی از فعالیتهای این کمیته خواستار تشکیل کارگروههای فرهنگی در شهرستانها با محوریت ائمه جمعه وجماعات و فرمانداری های آن شد که در راستای تامین امور فرهنگی راهپیمائی بزرگ اربعین فعالیت داشته باشند.

حجه الاسلام والمسلمین گرجی از اختصاص مبلغ وروحانی برای هر موکب در جهت برگزاری امور فرهنگی و برپائی نمازجماعت و پاسخ به سوالات زائرین خبر داده و همچنین پیگیری جهت اعزام مبلغه را نیز بیان نمود

در ادامه نماینده ولی فقیه وامام جمعه اصفهان مسئله اربعین را یک مسئله سیاسی عبادی دانست و اظهار داشت:وجه عبادی آن معلوم و مشخص است چرا که امام حسین (ع) تنها امامی است که برای گامهائی که برای دیدار وزیارت ایشان برداشته می شود ثواب نوشته شده است.

وی افزود :زیارت اربعین برای شیعه یک مانور سیاسی است ، البته سیاست به معنای تدبیر است واین مراسم برای پیشرفت شیعه یک تدبیرخوب است وشیعیان عشق خود را به اهل بیت (ع) واسلام نشان می دهندودنیا این مانور را می بیند.

آیت ا... سید یوسف طباطبائی نژاد با اشاره به ویژگی های خاص امام حسین (ع) وتربت آن حضرت گفت:در روایتی از امام باقر(ع) آمده است که راوی می گوید آن حضرت ، خاکی را به همراه داشتند وهنگامی که از ایشان سوال شد که چرا از این خاک برای نماز استفاده می کنند، فرمود که خاک کربلاست وثواب آن را بیان کردند.

وی با اشاره به ضرورت رعایت اخلاص در اجرای برنامه ها توسط دست اندرکاران و شرکت کنندگان در پیاده روی اربعین حسینی گفت: زائران باید در همه رفتارها و فعالیتهای خود دقت داشته باشند وبا رعایت حقوق دیگران نشان دهند کسی که شیعه است ، مودب به آداب اسلامی نیز هست،زائران مرام شیعه را در این مانور سیاسی نشان دهند.

وی اضافه کرد :درحدیث قدسی آمده است :بنده من به چیزی دوست داشتنی تر از آنچه واجب کردم بر او اظهار دوستی نکرد او با نوافل به سوی محبت من می آید تا اینکه من نیز او را دوست بدارم .پس هنگامی که اورا دوست بدارم شنوای او می باشم آنگاه که می شنود، بینائی او می باشم آنگاه که می بیند ،زبان او می باشم آنگاه که سخن بگوید،دست او می باشم آنگا ه که ضربه می زند ،پای او می باشم آنگاه که راه می رود ،هنگامی که به درگاه من دعا کند اجابت می کنم واگر از من درخواست کند به او می دهم، البته منظور از نوافل در این روایت هر کار خیری است که برای رضای خدا انجام شود.

امام جمعه اصفهان با اشاره به جایگاه والای خادمان زائران حسینی تصریح کرد:امام خمینی (ره) هنگامی که با دوستان خود به زیارت امام رضا (ع) می رفتند زیارت مختصری می خواندند و به تهیه غذا برای همسفران خود پرداخته و به زائران خدمت می کردند.ایشان با اشاره به ضرورت ساماندهی مسیر نجف تا کربلا خاطر نشان کرد:لازم است با هماهنگی دولت عراق مسیر نجف تا کربلا که بین الحرمین محسوب میشود به امکانات لازم برای شرکت کنندگان در پیاده روی اربعین مجهز شود ،باید درخت کاری انجام شده و جاده به گونه ای تعبیه شود تا خدمت رسانی به زائران بهتر انجام گیرد.

مدیر حج وزیارت استان با بیان اینکه مسئولیت ثبت نام زائران با حج وزیارت است گفت: ثبت نام از 4 مهرماه شروع شده وتاکنون 30 هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده اند، همچنین صدور ویزا با استقرار دو هیئت کنسولی از عراق در اصفهان از 15 مهر آغاز وتاکنون 17 هزار ویزا ارائه شده است.