شنبه 1 اردیبهشت 1403

21 مهر 1397

اربعین فرصتی مغتنم برای تبیین قیام امام حسین(ع) است

رییس اداره تبلیغات اسلامی سمنان با بیان اینکه ابعاد بزرگ قیام امام حسین(ع) به جوانان شناسانده شود،گفت: اربعین فرصتی مغتنم برای تبیین قیام امام حسین (ع) ویاران باوفایش است.


به گزارش اربعین از سمنان، حجت‌الاسلام غلامرضا زاهدی، در کارگاه توجیهی مسئولان هیئات مذهبی و تشکلهای دینی در آستانه پیاده روی اربعین و به میزبانی مجتمع ولایت سمنان ضمن بیان اینکه اربعین فرصتی مغتنم و بسیار ارزشمند برای تبیین قیام امام حسین(ع) ویاران باوفایش است، تاکید کرد: باید اهداف قیام امام را به جوانان بشناسانیم.

وی با بیان اینکه ماه صفر بستر لازم برای تعمیق و تحکیم باورهای دینی و اعتقادی مردم است، گفت: رشد فضائل اخلاقی در جامعه، نهادینه کردن هرچه بیشتر امربه‌معروف و نهی از منکر، جذب جوانان و نوجوانان به مساجد، حسینیه‌ها و هیئات مذهبی فراهم می‌شود و برای مردم نیز ماهی پربرکت است.

رییس تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان در ادامه، اظهار کرد: ماه صفر فرصتی است تا مبلغان دینی بتوانند بیشتر از گذشته به تبیین دین مبین اسلام و احکام آن بپردازند از این‌رو باید با برنامه‎ریزی لازم و مدیریت هرچه بهتر و با هوشمندی بیشتر، نهایت بهره را از این ماه ببرند.

زاهدی با بیان این‌که فرهنگ انقلاب اسلامی با فرهنگ محرم وصفر گره‌ خورده است، ابراز کرد: بنیان و اساس انقلاب اسلامی ریشه در فرهنگ عاشورا دارد، این دو جدایی‌ناپذیرند و هرگز نمی‌توان فرهنگ انقلاب را از فرهنگ عاشورا جدا کرد.

وی افزود: دشمن تمام سعی خود را برای تحریف ونا کار آمد نشان دادن پیاده روی اربعین به‌کار گرفته و می‌کوشد تا فلسفه قیام امام حسین(ع) واینگونه زیارت را به‌گونه‌ای دیگر جلوه دهد و جوانان را از فرهنگ سرخ شهادت دور کند.

رییس تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان، اضافه کرد: باید مواظب توطئه‌های دشمن باشیم چراکه جبهه معارض انقلابی همواره در تلاش است تا با استفاده از امکانات و تجهیزات در اختیار، فرهنگ دینی وشهادت طلبی را کمرنگ جلوه دهد.

زاهدی در پایان از مسئولان هیئات مذهبی وتشکلهای دینی به‌ویژه تشکلهای خواهران خواست، در طول سفر به‌عنوان سفیران انقلاب زینب گونه عمل کنند ودر حفظ حجاب که از دغدغه های مقام معظم رهبری است اهتمام ورزند.