جمعه 31 فروردین 1403

21 مهر 1397

پیاده‌روی اربعین صحنه تجلی اتحاد مسلمانان و آزادگان ادیان الهی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: پیاده‌روی اربعین بهترین صحنه تجلی اتحاد شیعیان، اهل تسنن و آزادگان دیگر ادیان الهی است.


به گزارش اربعین از سمنان، حجت‌الاسلام‌ علی شکری در گفت‌وگو با خبرنگاران در سمنان در آستانه برگزاری پیاده‌روی اربعین، اظهار کرد: همایش بزرگ اربعین با حضور مردم از کشورها و با مذاهب مختلف برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه شیعیان، اهل تسنن، مسیحیان و آزادگان سایر ادیان الهی در صف پیاده‌روی اربعین حضور دارند، تصریح کرد: پیاده‌روی اربعین بهترین صحنه تجلی اتحاد شیعیان، مذاهب اسلامی و آزادگان دیگر ادیان الهی حول محور عاشورای امام حسین (ع) است که دور خورشید کربلا تجمع پیدا می‌کنند.

شکری با تأکید بر اینکه پیاده‌روی اربعین محور توحید و یکتاپرستی است، اضافه کرد: این انسجام و برگزاری راهپیمایی پیام‌های مختلفی به همراه دارد.

وی با بیان اینکه مردم جهان با مذاهب و ادیان مختلف این حرکت عظیم را به نمایش می‌گذارند، تصریح کرد: مردم با هرگونه ظلم و جنایت از ناحیه هر شخص و هر قدرتی مخالفند و آن را تحمل نمی‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه همایش پیاده‌روی اربعین برای سران کفر به‌ویژه آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی پیام دارد، اضافه کرد: این حرکت عظیم بین‌المللی می‌تواند زمینه‌ساز حکومت منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) باشد.

شکری تأکید کرد: باید همه مسلمانان ظلم‌ستیز باشند و در مسیر عبودیت و بندگی خدا و تثبیت حکومت واحد جهانی مقاومت و پافشاری کنند.

ایجاد تنش بین مردم فارس و عرب از ترفندهای استکبار است

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم که فرصت سوءاستفاده برای دشمن فراهم نشود، تصریح کرد: هم مسؤولان و هم زائران باید مراقب عواملی که دنبال حاشیه‌سازی هستند تا در مراسم اربعین حسینی شیطنت کنند، باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان ایجاد حساسیت و تنش بین مردم فارس و عرب از ترفندهای استکبار جهانی برای ضربه زدن به ارزش‌های اسلامی مانند عاشورا و اربعین است، اضافه کرد: استکبار جهانی برای ایجاد تفرقه دنبال عربی و یا فارسی کردن این نسخه است.

شکری با تأکید بر اینکه دشمنان برنامه‌هایی برای به حاشیه راندن همایش پیاده‌روی اربعین حسینی دارند، تصریح کرد: آنها از این تجمع میلیونی مسیر کربلا احساس خطر می‌کنند.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی از این همایش بزرگ وحشت دارد، اظهار کرد: دشمن می‌ترسد این همایش محور جدیدی را در منطقه خاورمیانه و دنیا ایجاد کند که نتوانند در آینده این جریان را کنترل کنند و از این بابت نگرانی دارند و تلاش کنیم جلوی هرگونه حاشیه، ناامنی و اختلافات قومیتی را بگیریم و به این مسائل دامن نزنیم.