پنج شنبه 30 فروردین 1403

21 مهر 1397

ذلت ناپذیری یکی از ویژگی‌های قیام امام حسین(ع) بود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دامغان گفت: قیام امام حسین(ع) دارای ویژگی‌های بسیاری است که از جمله آن‌ها می توان به ذلت ناپذیری اشاره کرد چرا که ایشان هرگز در برابر ظلم کوتاه نیامدند.


به گزارش اربعین در سمنان، حجت‌الاسلام حسین صبوری در نشستی با موکبداران دامغانی در محل هیئت محبین اهل البیت(ع) با حضور امام جمعه این شهر، امام حسین(ع) را مظهر عزت دانست و گفت: این بزرگوار مرگ شرافت مندانه را بر زندگی ذلت بار ترجیح داد و فریاد «هیهات منا الذله» برآورد.

وی رد امان نامه شمر توسط حضرت ابوالفضل العباس(ع) را نشانه عزت و ولایتمداری ایشان دانست و افزود: از عالى ترین خصیصه های امام حسین(ع) و یاران با وفایش ذلّت ناپذیرى و ظلم ستیزی آن ها است و دشمن هر چه تلاش کرد امام حسین(ع) و یارانش را به تسلیم وادار کند موفّق نشد.

رئیس تبلیغات اسلامی دامغان با اشاره به اینکه عزت واقعی از آن خدا است، تصریح کرد: عزت یک مسلمان در سایه عمل به آیات الهی است و تقوا، جهاد، توکل به خدا، تواضع، عفو، حفظ زبان، صبر، قناعت و چشم پوشی از خشم را می توان از عوامل پیدایش عزت و عظمت برشمرد.

صبوری به تحولات منطقه ای و بین المللی اشاره و بیان داشت: تنها راه برای نابودی رژیم کودک کش و غاصب صهیونیستی مقاومت است و مردم آزاده جهان باید نسبت به قضیه فلسطین حساس باشند.

وی در خاتمه گفت: ترویج فرهنگ مقاومت، ظلم ستیزی، ولایت مداری، جان نثاری در راه دین، بصیرت افزایی و اشاعه سبک زندگی دینی و اسلامی در مراسم های عزاداری مورد توجه قرار گیرد.

این بازدید در آستانه اربعین حسینی انجام شد.