پنج شنبه 9 فروردین 1403

19 مهر 1397

رادیو اربعین افتتاح شد

آیین افتتاح رادیو اربعین با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و معاونت صدا درساختمان رادیو برگزار شد.


به گزارش الاربعین، مراسم افتتاح رسمی شبکه رادیویی اربعین با حضورنماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ، معاونت صدا ، رئیس سازمان حج و زیارت، مدیران ستادهای دوازده گانه اربعین حسینی و جمعی از مسئولان فرهنگی ، کشوری و لشکری و خانواده های شهدا در ساختمان شهدای صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
در مراسم افتتاح رادیو اربعین پیام آیت الله نوری همدانی درباره اهمیت و جایگاه آئین ملکوتی اربعین قرائت شد.
در این پیام که توسط مرتضی نجفی قدسی مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی قرائت شد آیت‌الله نوری مسئولان را به چاره اندیشی در خصوص کاهش هزینه‌های سفر اربعین دعوت کرد و گفت : زیارت اربعین حسینی از اولین اربعین که اهل بیت (ع) در بازگشت از سفر شام در سال ۶۱ هجری قمری به کربلا رسیدند و سرهای مطهر شهداء را در کنار پیکرهای مطهر آنان دفن کردند و از طرفی اولین زائر حسینی یعنی جابر بن عبدالله انصاری از صحابی پیامبر اکرم (ص) از مدینه به همراه عطیه کوفی هم به کربلا آمدند، تاکنون ادامه داشته است و خداوند در این جنبش و شور و شوق حسینی فوایدی را برای عالم اسلام قرار داده است که قابل شمارش نیست.
آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از این پیام اظهار داشت : بیم آن می‌رود که بسیاری از ضعفا که فقط ازهمین اربعین‌ها به علت کمی هزینه‌ها سفر کربلا برایشان میسر می‌شد، دیگر نتوانند با این هزینه‌های سنگین خود را به کربلا برسانند و مسئولان باید برای حل این موضوع چاره‌اندیشی کنند.
درادامه این مراسم حمید شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی با اشاره به اینکه رادیو اربعین از امروز تا دو روز پس از پایان اربعین به پخش برنامه های خود ادامه خواهد داد، اظهار داشت: آئین ملکوتی اربعین نمادی از قیام امام حسین (ع) و نقطه عطفی برای رساندن پیام عاشورا است که در این ارتباط تعامل، همراهی و همدلی دو ملت ایران و عراق چشمگیر و قابل توجه است. 
وی با بیان اینکه رویکرد فرهنگ سازی از ویژگی های رادیو اربعین است، خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت و جایگاه حساس آئین معنوی اربعین، دشمنان به دنبال ایجاد تفرقه هستند، در حالی که مراسم اربعین اسباب مودت دو کشور است. 
برپایه این گزارش ، دراین مراسم با اهدای شال نمادین انجمن خادمان شهدای حرم به حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی ، شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی و شریعتی استاندار خوزستان از تلاش های آنان در راه اعتلای زیارت اربعین تقدیر بعمل آمد.
گفتنی است زائران حسینی می توانند از این پس صدای رادیو اربعین را در کربلای معلی روی موج اف ام ردیف 9/90 مگاهرتز و درشهر نجف اشرف روی موج اف ام ردیف 9/91 و 5/95 مگاهرتز دریافت کنند.