چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

19 مهر 1397

زائران اربعین اطلاعات مورد نیاز را از رسانه های معتبر دریافت کنند

دبیر ستاد مرکزی‌اربعین گفت: ستاد مرکزی اربعین با کمیته های تخصصی همراه با ستادهای استانی ۱۰ماه فعالیت مستمر داشتند که حجم این اقدامات را نمی توان در زمانی محدود تشریح کرد اما اهالی رسانه می توانند با قلم خود به خوبی این اقدامات را اطلاع رسانی کنند.


به گزارش الاربعین، شهریار حیدری دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی صبح امروز در همایش یاوران رسانه‌ای اربعین که در محل وزارت کشور برگزار شد، ضمن قدردانی از زحمات اهالی رسانه در پوشش اخبار مربوط به اربعین گفت: آنچه در مورد اربعین نیاز به اطلاع رسانی بوده از طریق شما اهالی رسانه به مردم رسیده است.
وی افزود: نقش قلم در دین و آیین ما بسیار مشخص است و چه جهتی برای قلم بهتر از این که در مسیر امام حسین و برای خدمت به زائران امام حسین (ع) باشد.
حیدری گفت: شما امروز در برابر هجمه ای از دشمنان اربعین قرار گرفته اید و به لطف خداوند، مانند سالهای گذشته در این میدان قلم و اندیشه پیروز خواهید بود.
وی افزود: در سالهای گذشته در مسیر اربعین برخی افراد و گروه ها حرکت می کردند و به دنبال یافتن ضعفها و کاستی ها و ایجاد تفرقه و تنش بودند اما شما با با اندیشه و قلمتان پیروز این میدان شدید و نگذاشتید این افراد به مقصود برسند.
حیدری خاطرنشان کرد: ستاد مرکزی اربعین با کمیته های تخصصی همراه با ستادهای استانی،۱۰ماه فعالیت مستمر داشتند که حجم این اقدامات را نمی توان در زمانی محدود تشریح کرد اما شما می توانید با قلمتان به خوبی این اقدامات را اطلاع رسانی کنید.
وی با بیان اینکه اهالی رسانه در مراسم اربعین نقش بسیار مهمی ایفا می کنند، افزود: اربعین امسال متفاوت از سالهای قبل است. چراکه سالهای گذشته دشمنان شاید به اهمیت اربعین و تاثیر آن بر جهان اسلام و تشیع  و حتی در نظام سیاسی جهان آگاه نبودند اما اکنون این اهمیت را دریافته اند.
دبیر ستاد مرکزی اربعین گفت: من معتقدم اربعین امسال نسبت به سالهای گذشته روان تر و بهتر برگزار خواهد شد و در این میان شما نقش کلیدی در پوشش این جریان دارید.
وی اظهار کرد: من بارها اعلام کرده ام که زائران اربعین در تمام مراحل از جمله ثبت نام تا شرکت در راهپیمایی و برگشت ، اطلاعات مورد نیاز خود را از رسانه های معتبر دریافت کنند. بعلاوه اعتقاد داریم شما می توانید نقش کلیدی را نیز در فضای مجازی برای آسان سازی تشخیص اخبار درست و نادرست در این فضا ایفا کنید.
حیدری تاکید کرد: اجتماع امروز شما، بروز یکی از ابعاد نقش و کارکرد کمیته فرهنگی ستاد اربعین است و این کمیته در موضوعات زیاد دیگری نیز فعالیت می کند، بعلاوه موضوعات عدیده دیگری نیز در سیزده کمیته این ستاد دنبال می شود و فعالیتهای تمام این کمیته ها در اندیشه و قلم شما جاری و منتشر می شود.