جمعه 10 فروردین 1403

17 مهر 1397

اربعین حرکتی بین‌المللی برای ترویج فرهنگ اهل‌بیت(ع) است

رئیس تبلیغات اسلامی شاهرود، بابیان اینکه اربعین حرکتی بین‌المللی برای ترویج فرهنگ اهل‌بیت(ع) است، گفت: باید از این فرصت ویژه به نحو احسن استفاده کرد.


به گزارش اربعین از سمنان، حجت‌الاسلام حمید عبداللهیان در گردهمایی مداحان، هیئات مذهبی و مسئولان موکب‌ها و کاروان‌های اربعین شرق استان سمنان در آستانه اربعین بابیان اینکه اربعین حرکتی بین‌المللی برای ترویج فرهنگ اهل‌بیت(ع) است، تأکید کرد: اربعین فرصتی خوب برای هم‌رأیی و تسلیم قلب از سوی خداوند و اهل‌بیت(ع) است.

وی بابیان اینکه حرکت اربعین نصرت امام حسین(ع) در دوره معاصر است، افزود: حمایت از آراء اباعبدالله(ع) در دوره معاصر همان حرکت اربعین است چراکه این ایام در دوران مادی‌گرایی و توحش امروزی راه روشنی به‌سوی مکتب امام حسین(ع) محسوب می‌شود.

ضرورت آداب‌داری مهمانی اربعین

امام‌جمعه موقت شاهرود بابیان اینکه اربعین راه نورانی است که سنی و شیعه، مسیحی و کلیمی و ... در آن گام می‌گذارند، تأکید داشت: اربعین ادامه بشارت دادن حرکت بقیه‌الله الاعظم(عج) است که البته لوازم و ملزوماتی نیز دارد.

عبداللهیان همچنین با بیان اینکه در ایام اربعین باید حق میزبانی عراقی‌ها به‌جا آورده شود، بیان کرد: مهمان‌داری و مهمانی رفتن آدابی دارد که در دین اسلام به‌کرات تکرار شده و لذا باید همان‌طور که عراقی ها حق مهمان‌داری را به‌خوبی ادا می‌کنند، ما نیز حق ایشان را ادا کنیم.

وی افزود: اربعین همچنین زمان برافراشتن پرچم وحدت و اتحاد بین مسلمانان است چراکه با دشمنی‌های آمریکا و داعشیان با پدید آوردن حوادثی مانند ماجرای بصره و اتفاقاتی که در بغداد به لحاظ جابه‌جایی نخست‌وزیر و رئیس‌جمهور قرار بود رخ دهد، دشمنان به دنبال مسیری بودند تا به سمتی حرکت کند که تقابل بین مردم ایران و عراق رخ دهد که این امر به لطف خدا و تدبیر رهبری و بصیرت مردم و مسئولان رخ نداد و توطئه‌های استکبار محکوم‌به شکست شد.

استاد حوزه و دانشگاه شاهرود با بیان اینکه رئیس‌جمهور عراق حامی ارزش‌های ایران اسلامی است و نخست‌وزیر این کشور نیز در همین مسیر حرکت می‌کند، تأکید کرد: مرجعیت عراق با نظراتی که دادند نیز راه را بر سوءاستفاده گران بستند و کسانی که دستی با آمریکا و سعودی داشتند، از ورود به دولت محروم شدند و امیدواریم با اربعینی که امسال رقم خواهیم زد شاهد شادی دل بقیه‌الله(عج) باشیم و ان شالله در مسیر اباعبدالله(ع) گام برداریم.