جمعه 31 فروردین 1403

17 مهر 1397

حضور حماسی هئیات مذهبی استان آذربایجان شرقی در حماسه اربعین امسال

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: هیئات مذهبی مردمی ترین شکل به‌وجود آمدن اربعین حسینی هستند و امسال هئیات مذهبی استان در حماسه اربعین نقش بی بدیل ایفا می‌کنند.


حجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین حسینی در جمع اعضای شورای هیئات مذهبی استان گفت: حماسه اربعین سید و سالار شهیدان نمایانگر قدرت عظیم شیعیان و نشان وحدت، همدلی است که باعث به اهتزاز درآمدن پرچم مظلومیت و حقانیت امام شهیدان در سراسر عالم می‌گردد و حضور حماسی هیئت‌های مذهبی استان مانع کم‌رنگ شدن این حماسه خواهد بود.

وی افزود: این حماسه بزرگ، خودجوش و بی‌بدیل یک کار اردویی و جهادی است که با موضوع امام مظلومان و باهدف وفاق و یکدلی امت بزرگ اسلام صورت می‌گیرد و دشمن هر چه در کم‌رنگ کردن حماسه اربعین تلاش کند حضور مردمی عاشقان اباعبدالله دشمن را ناکام خواهد گذاشت.

رئیس ستاد ساماندهی شئون فرهنگی آذربایجان شرقی افزود، اربعین و حماسه بی‌نظیرش جلوه‌ای از حضور و همدلی و هم‌افزایی بالغ‌بر ۲ میلیون نفر انسان آزاده جهان است که از اقوام، ملیت‌ها و مذاهب مختلف با اهداف معنوی گرد هم می‌آیند تا خوبی‌ها را ارج نهاده و پیروی از آزادگی را به منصه نمایش بگذارند.

دکتر حسینی با اشاره به نقش هیئات مذهبی و خادمین اباعبدالله الحسین (ع) در حماسه اربعین افزود: هیئات مذهبی که به‌صورت مردمی اداره می‌شوند بهترین کارکرد را در اداره و خدمتگزاری به زائرین اربعین طی سال‌های قبل به نمایش گذاشتند، اگرچه یزیدیان می‌خواستندعاشورا پایان راه باشد اما عاشورا آغاز راه و رمز بقا و تداوم همه خوبی‌ها در عالم شد که در تابلو این نهضت همه مظاهر عالی انسانی تجلی پیداکرده.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی حماسه پیاده‌روی اربعین را رویدادی برشمرد که از برکات وجودی سالار شهیدان (ع) برشمرد و عنوان کرد: پیاده روی اربعین حرکتی که نشان از شکل‌گیری الگوهای متمایز و متعالی تمدن نوین اسلامی را با رهبری ولی‌فقیه زمان جان‌فشانی شهدای مدافع حرم نوید می دهد که فارغ از ملیت‌ها می‌توان در راستای ظلم‌ستیزی و وحدت مسلمین گام برداشت و به جهانیان نشان داد که فرهنگ عاشورا فراموش‌شدنی نیست و تا ظهور حضرت ولی‌عصر (عج) تداوم خواهد داشت و حماسه اربعین نیز خود یکی از نشانه ظهور هست.