پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

16 مهر 1397

حفظ سلامت زائران در اولویت

امام‌جمعه گرمسار اجتماع میلیونی اربعین را نشان از قدرت جهان اسلام دانست و گفت: دولت موظف به کاهش هزینه‌های زائران برای دریافت ویزا و همچنین تردد زائران است.


به گزارش اربعین در سمنان، حجت‌الاسلام سید علیرضا آرامی در گفتگو با خبرنگار اربعین ضمن بیان اینکه جریان پیاده‌روی اربعین از سال‌های گذشته برگزار می‌شد و در چند سال اخیر این مراسم باشکوه به‌صورت گسترده‌تر برگزار می‌شود، تأکید کرد: اجتماع میلیونی اربعین قدرت جهان اسلام را به نمایش می‌گذارد و لذا باید از این فرصت ارزشمند معنوی کمال بهره را برد.

وی با اشاره به هجمه‌های متعدد دشمنان برای جلوگیری از حضور حداکثری مردم در این مراسم معنوی خاطرنشان کرد: حضور میلیونی عموم مردم مسلمان از سراسر دنیا در این اجتماع عظیم قدرت جهان اسلام را به رخ دشمنان می‌کشاند.

پیاده‌روی اربعین حرکتی عبادی و سیاسی

امام‌جمعه گرمسار مراسم پیاده‌روی اربعین را یک حرکت عبادی و سیاسی دانست و گفت: با توجه به وقایعی که اخیراً در حوزه ارتباط ایران و عراق رخ‌داده است دشمنان از حربه‌های مختلفی و با شایعه‌پراکنی درصدد کمرنگ کردن این مراسم باشکوه هستند.

آرامی با اشاره به حمله عده‌ای به کنسول‌گری ایران در عراق یادآور شد: دشمنان بر این باورند که ارتباط ایران و عراق دچار تنش‌های جدی شده است و از این بهانه برای ناامن جلوه دادن مراسم باشکوه اربعین استفاده می‌کنند.

وی بابیان اینکه دیدگاه غلط دشمنان اسلام برای ایجاد اختلاف بین عرب و عجم از دیگر حربه‌های دشمنان است، تاکید کرد: حضور مردم ایران در این مراسم می‌تواند پاسخی کوبنده به یاوه‌گویی دشمنان باشد.

حرکت مردم عراقی‌ها برای حمل‌ونقل رایگان زائران اربعین

امام‌جمعه گرمسار در ادامه با اشاره به شرایط سخت اقتصادی مردم تصریح کرد: تسهیل سازی سفر یکی از مهم‌ترین وظایف دولت است و باید در این راستا اقدامات لازم را اجرایی کند.

آرامی از حرکت خیرخواهانه و مردمی عراقی‌ها برای حمل‌ونقل زائران اربعین خبر داد و گفت: اقدامات لازم برای کمک به زائران اربعین و حمل‌ونقل رایگان زائران از مرز به سمت نجف اشرف در دستور کار قرار دارد.

وی این اقدام خداپسندانه مردم عراق را خاری در چشم دشمنان اسلام و وحدت شکنان عنوان کرد و افزود: دولت ایران نیز موظف است تمهیدات لازم را برای کاهش هزینه‌های زائران برای دریافت ویزا انجام دهد.

امام‌جمعه گرمسار ابراز داشت: توجه و تقویت مسائل امنیتی و حفظ سلامت زائران اربعین نیز از دیگر اولویت‌های مهم دولت و دستگاه‌های امنیتی کشور قرار گیرد.