چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

15 مهر 1397

پیاده‌روی اربعین مانور شیعیان برای ترویج فرهنگ انقلابی است

رییس رسیدگی به امور مساجد سمنان گفت: پیا ده‌روی اربعین فرصتی مغتنم در انتقال تفکر انقلاب اسلامی ومانور جهانی شیعیان است.


به گزارش اربعین در سمنان، حجت‌الاسلام قدرتی در جلسه ستاد هماهنگی وبرنامه‌ریزی اربعین حسینی استان به میزبانی مجتمع ولایت اداره تبلیغات اسلامی سمنان، با بیان این‌که پیاده‌روی اربعین مانور جهانی شیعیان است است، اظهار کرد: مردمی بودن این حرکت موجب ماندگاری و اثرگذاری آن می‌شود.

وی افزود: پیاده‌روی اربعین نماد اقتدار مسلمانان وبه خصوص شیعیان است و این حرکت خود جوش وباشکوه دشمنان اسلام را ناامید می‌کند.
قدرتی با بیان این‌که پیاه‌روی اربعین حسینی فرصت مناسبی برای انتقال تفکر و ایدئولوژی ما است، خاطرنشان کرد: مطلوب است وظایف محوله به بهترین شکل اجرا شود.

رییس رسیدگی به امور مساجد سمنان با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین فرصتی مغتنم در انتقال تفکر انقلاب اسلامی است تصریح کرد: این ایام ۱۰هزار زائر از مناطق مختلف کشور عبور می‌کنند که می‌توان تفکر ناب و فرهنگ اصیل اسلامی را با ادبیاتی مناسب منتقل کنند.

وی بر مردمی شدن اجرای برنامه‌های ستاد اربعین و انجام مصوبات تأکید و تصریح کرد: ضروری است همگان در حرکت بزرگ عاشورایی مشارکت داشته باشیم.

قدرتی با بیان این‌که انقلاب ما با انقلاب عاشورایی از نظر ایدئولوژی نزدیک بهم هستند، یادآور شد: ادارات در مردمی کردن و ترویج فرهنگ حسینی اقدام کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه زائران باید زیارتی همراه بامعرفت داشته باشند افزود: نماز اول وقت یکی از مواردی است که به افزایش معرفت در زیارت به ما کمک می‌کند.

رییس رسیدگی به امور مساجد سمنان با تاکید بر رعایت حفظ حریم بانوی مسلمان اظهار داشت: حجاب یکی از مهمترین دغدغه های رهبری وجامعه دینی محسوب می‌شود وزائران ایرانی برای تحقق منویات مقام معظم رهبری وحفظ شان زن مسلمان وزائر حسین باید زینب گونه در پیاده روی اربعین شرکت نمایند.